Vora 366.000 residents d’una vintena de pobles cotinuen sense aigua potable
Els veïns d'estos municipis no tenen aigua perquè no hi ha subministrament elèctric a les instal·lacions hídriques, segons informa la Diputació de València
Uns 366.000 habitants d'una vintena de municipis estan sense subministrament d'aigua potable, mentre que més de 40.000 persones estan afectades pels talls del subministrament elèctric, que estan influint directament en el proveïment d'aigua, segons dades de la Diputació de València. El gruix de la població es concentra especialment a l'Horta Sud, però també a la Ribera Alta, al Camp de Túria i als Serrans.
Es tracta de localitats com Xest, Carlet, Setaigües, Xiva, Pedralba, Alginet, Benifaió, Sollana, Almussafes i Picassent, on uns 70.000 veïns no tenen aigua perquè no hi ha subministrament elèctric a les instal·lacions hídriques. En altres pobles, com Catarroja, Paiporta, Albal, Aldaia, Alfafar, Benetússer, Beniparrell, Picanya, Silla i Torrent, a l'Horta Sud, també han estat sense aigua per avaries en el subministrament. Els veïns d'estos municipis continuen esperant que el servei es restablisca per a poder netejar cases i carrers, que han quedat coberts de fang.
Esta passada nit a alguns pobles de l'Horta Sud, com Catarroja o Benetússer, la imatge ha sigut la d'una estampa fantasmagòrica. Sense llum i amb només un filet d'aigua, la gent transitava pels carrers buscant aliments.
Només il·luminats per les sirenes dels cotxes de policia o amb llanternes, els equips d'emergència han continuat treballant entrant en cases i garatges negats per a rescatar persones vives o mortes. Al carrer, el veïnat ha continuat treballant sense descans. Com que falta aigua potable i escassegen els aliments, l'ONG del xef José Andrés s'ha desplaçat a Catarroja.
A Benetússer, sense llum, ni pa, ni internet i amb només un filet d'aigua, ha afrontat una altra nit. El centre neuràlgic ha sigut el col·legi Blasco Ibáñez que s'ha habilitat perquè la gent hi poguera dormir i on també han repartit aliments.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Una dona de 73 anys ferida en l'esclat d'una bombona de butà en un pis de Benicàssim