Volkswagen presentarà dijous a Sagunt el seu projecte de megafactoria de bateries
Es tracta de la principal inversió industrial realitzada a la Comunitat Valenciana
El pròxim dijous dia 5 de maig, la multinacional Volkswagen presentarà a Sagunt el seu projecte de gigafactoria de bateries, segons ha informat la companyia automobilística a la Generalitat aquest divendres a la vesprada.
Es tracta de la principal inversió industrial realitzada a la Comunitat Valenciana i suposarà un pas decisiu en l'economia valenciana, que es pot situar “com a pol estratègic del sud d'Europa del vehicle elèctric i la mobilitat sostenible”, segons ha assegurat el govern valencià en un comunicat.
L'acte, al qual assistirà el president de la Generalitat, Ximo Puig, comptarà amb la presència dels màxims responsables de Volkswagen i de Seat, la filial espanyola. El projecte de Volkswagen, que se situarà a Parc Sagunt II, opta al Perte que ha convocat el govern per a fomentar la fabricació a Espanya de cotxes elèctrics.
El Grup Volkswagen instal·larà la planta de bateries amb una capacitat màxima de 40 GWh i una plantilla de més de 3.000 persones, i invertirà 7.000 milions d'euros en el pla d'electrificació, segons va donar a conéixer la companyia a finals del mes de març. Llavors, el president de la Generalitat, Ximo Puig, va qualificar l'anunci com "la millor notícia empresarial en mig segle" per a la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
El coordinador del Centre de Trasplantaments: “Una donació de cinc òrgans regalaria 55 anys de vida a unes altres persones”
-
La Guàrdia Revolucionària de l'Iran remarca que l'estret d'Ormuz està tancat i diu que incendiarà qualsevol vaixell que intente passar-hi
-
La guerra dels Estats Units i Israel contra l'Iran s'estén al Líban i Xipre
-
L'Ibex-35 perd un 4,55% i el preu del gas natural es dispara un 24% per les tensions al Pròxim Orient
-
La patronal demana al PP i el PSPV que "posen la valenciania per damunt de les sigles" i negocien la proposta de finançament
-
El Consell i els empresaris alerten de l’impacte del conflicte amb l’Iran en el sector ceràmic