Vint anys de la nova estació de Castelló
Va suposar el soterrament de les vies que estaven al costat del parc Ribalta.
L'estació de trens i autobusos de Castelló fa vint anys des que es va inaugurar. Es tracta d'un projecte que va canviar per complet la ciutat.
El pla va comprendre la finalització del funcionament de l'antiga estació, al parc Ribalta, i el soterrament de les vies, on ara se situa l'avinguda de Barcelona. Això va suposar la creació d'una nova via per a cotxes que unia la part sud amb la part nord, i l'edificació de nous habitatges i una zona comercial que va revitalitzar el barri del Crèmor i la ciutat de Castelló, abans partida en dues per les vies.
La nova estació també va servir per a enllaçar el barri universitari amb la resta de la ciutat, permetent una millor connexió per als usuaris. A més, la ubicació va permetre la creació d'una estació d'autobusos per a integrar les línies a un lloc físic i millorar el servei públic.
En total, el cost del projecte va ser de 23.500 milions de pessetes, que acabaren pagant entre el Ministeri de Foment, que va pagar un 50% de les obres, la Generalitat, la Diputació de Castelló i l’Ajuntament de la ciutat.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Agroseguro alerta del rècord de pedregades, amb 30.000 hectàrees afectades enguany
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte