Vint anys de la nova estació de Castelló
Va suposar el soterrament de les vies que estaven al costat del parc Ribalta.
L'estació de trens i autobusos de Castelló fa vint anys des que es va inaugurar. Es tracta d'un projecte que va canviar per complet la ciutat.
El pla va comprendre la finalització del funcionament de l'antiga estació, al parc Ribalta, i el soterrament de les vies, on ara se situa l'avinguda de Barcelona. Això va suposar la creació d'una nova via per a cotxes que unia la part sud amb la part nord, i l'edificació de nous habitatges i una zona comercial que va revitalitzar el barri del Crèmor i la ciutat de Castelló, abans partida en dues per les vies.
La nova estació també va servir per a enllaçar el barri universitari amb la resta de la ciutat, permetent una millor connexió per als usuaris. A més, la ubicació va permetre la creació d'una estació d'autobusos per a integrar les línies a un lloc físic i millorar el servei públic.
En total, el cost del projecte va ser de 23.500 milions de pessetes, que acabaren pagant entre el Ministeri de Foment, que va pagar un 50% de les obres, la Generalitat, la Diputació de Castelló i l’Ajuntament de la ciutat.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Les claus del funeral d'estat per les víctimes de la dana