Voluntaris ajuden a recuperar les sendes de Sot de Xera, destrossades per la dana
Les pluges van deixar molts camins intransitables, amb danys en l'entorn natural, que impacten en activitats com el senderisme
Sot de Xera, a la comarca dels Serrans, s'ha posat mans a l'obra per a recuperar les sendes rurals després dels efectes provocats per la dana. Les pluges van deixar molts camins intransitables, amb danys en l'entorn natural, que impacten en activitats com el senderisme.
Des de primera hora del matí, desenes de voluntaris han netejat i restaurat les rutes més danyades. Han reparat trams i han desbrossat camins, perquè veïns i visitants puguen continuar gaudint del patrimoni natural de la zona.
El tècnic d’educació ambiental del parc natural de Sot de Xera, Diego Sánchez, ha declarat que sempre tenen “al voltant d’unes vint persones apuntades per a ajudar, algunes d’elles són de Sot de Xera i altres de València o de l’àrea metropolitana que condueixen una hora i els agraïm molt la seua participació”.
La presidenta de la junta rectora del parc natural, Cristina La Cruz, ha incidit que el treball és molt necessari perquè les sendes estan “molt danyades” i s’està enfocant no només en la reparació sinó en la prevenció “per a desviar l’aigua en cas que torne a ocórrer”. “És important tindre-les en bones condicions”, explica un voluntari i veí del poble.
Més llegit
-
Detenen el camioner drogat que ha atropellat mortalment una jove de vint anys a València
-
Llibertat provisional per al camioner que va atropellar mortalment una jove a València
-
Avís taronja per vent molt fort a l'interior nord de Castelló per a este dissabte
-
Rosalía il·lumina València amb la presentació de ‘Lux’
-
Desallotgen el personal d’Emergències de l'edifici de La Cigonya de València per una pudor intensa
-
Vox pressiona el PP perquè propose un candidat mentre l'oposició exigix que es convoquen eleccions