Un estiu sense piscina municipal a Aldaia i Paiporta
Els pobles ja no estan en situació d’emergència, els tràmits burocràtics recuperen els terminis habituals i això suposa un retard en la reparació
Algunes piscines municipals no podran obrir este estiu. El pas de la dana el 29 d'octubre va destrossar estes instal·lacions en pobles com Aldaia o Paiporta i no han arribat a temps per a restaurar-les abans de l’estiu. En canvi, no és el cas d'Algemesí, que sí que ha arribat a temps per a fer les obres.
Els vora 300 usuaris que en estiu utilitzen la piscina municipal d'Aldaia, a l'Horta Sud, es queden enguany sense lloc on refrescar-se. Està tancada des de la dana. Com que el poble no està ja en situació d'emergència, els tràmits burocràtics recuperen els terminis habituals i això suposa un retard la sol·licitud dels diners per a reparar els danys. “La piscina necessita una inversió d’un milió d’euros per a reparar-se i això requereix una licitació pública, una tramitació burocràtica que podria durar anys”, adverteix Guillermo Luján, alcalde.
L’Ajuntament lamenta que no puga afrontar tant de mal amb el seu pressupost. “El sistema de regulació de paràmetres com el pH o el clor és tot elèctric i el control no és molt fàcil. I tot això ha quedat danyat”, explica Víctor Navarro, responsable d’instal·lacions esportives d’Aldaia.
La solució per a enguany, obrir només l'escola d'estiu i remetre el veïnat als pobles que sí que disposen d'esta infraestructura com ara Algemesí, a la Ribera Alta. “No podran anar-se’n de vacances perquè hauran de destinar els estalvis, si els tenien, a recuperar un vehicle, una vivenda o un negoci. Per tant, poder donar-li al poble este servei és de justícia”, assegura l’alcalde de la localitat, José Javier Sanchis.
Nombrosos ajuntaments treballen a destall i tindran les instal·lacions preparades en les pròximes setmanes com Beniparrell, Alfafar o Sedaví. D'altres, com el d'Aldaia o Paiporta, donen la temporada per perduda.
Més llegit
-
Algunes carreteres tallades, identificació d’un piquet i pintades en seus del PP: així va la jornada de vaga
-
Entrem al Roig Arena: un espai multiús amb una capacitat de 20.000 persones
-
Un xoc entre dos vehicles a Picassent ocasiona cues en l’A-7 cap a Alacant a primera hora d'este dijous
-
Set persones ateses per inhalació de fum per un incendi en un baix comercial a València
-
Detingut un dels ferits en la baralla de Favara com a presumpte autor d'un homicidi
-
Desarticulada la màfia del coure, responsable de més de setanta robatoris a la Comunitat Valenciana