Nutricionistes alerten de les notícies falses sobre el consum del gluten i la celiaquia
A les xarxes socials proliferen negacionistes de la malaltia o recomanacions per a eliminar la proteïna de la dieta per tal d'aprimar-se
Els nutricionistes alerten de les notícies falses al voltant del consum del gluten i la celiaquia. A les xarxes socials hi ha negacionistes de la malaltia o recomanacions per a eliminar esta proteïna de la dieta per tal d'aprimar-se. Consells sense cap fonament que poden tindre greus conseqüències per a la salut.
Les xarxes socials estan plenes de recomanacions sobre els beneficis de deixar de consumir gluten, la proteïna present en cereals com el forment. Per moda o per aprimar-se. Però els nutricionistes alerten sobre estos missatges, ja que eliminar el gluten de la dieta no aprima i té conseqüències per a la salut. “T'estàs llevant eixa ajuda o el menjar que dones a la microbiota, i que té beneficis per a la salut”, assegura Mari Cruz Manzaneque, secretària del Col·legi Oficial de Nutricionistes de la Comunitat Valenciana.
El que més preocupa a les persones expertes en nutrició són els negacionistes de la malaltia. “La celiaquia és un problema autoimmune. El gluten és roí per a aquelles persones que la pateixen i el gluten actua defensant-se en contra i genera un dany a l’intestí”.
Tot i que estes influenciadores tenen un fum de seguidors, el trellat s'imposa entre la població més jove. Res com atendre el consell de les persones expertes i menjar una dieta sana i variada amb presència de cereals sempre que no es tinga un diagnòstic que indique el contrari.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
El jutge envia a presó sense fiança a Santos Cerdán davant el seu "específic paper" en la trama
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Com evitar que el nostre animal de companyia patisca un colp de calor?
-
La futura llei de consum prohibirà augmentar el preu en la revenda d’entrades
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
01.07.2025 | Queda't amb mi | Segona Part