Per què ens poden multar a la platja?
L'autoritat la té la policia, però també el personal de vigilància o manteniment de les platges
Anar a la platja no sempre ix debades. Hi ha una normativa estricta que generalment desconeixen la majoria dels usuaris. La més coneguda és deixar plantat el para-sol per a agafar lloc, que té una multa de 750 euros a municipis com Orpesa (Plana Alta), Peníscola (Baix Maestrat), Calp (Marina Alta) o València, però també hi ha altres ordenances que multen amb vora 1.500 euros per fer barbacoes o per posar música que moleste.
Per descomptat, la més greu és banyar-se amb la bandera roja, una de les situacions més incomplides pels banyistes, juntament amb la normativa de gossos i l'ús de les dutxes, on està totalment prohibit utilitzar sabó per a dutxar-se per raons òbvies d'higiene. "La gent no fa cas", ha assegurat Jaime Cervera, cap del servei de socorristes de la platja a Castelló.
"La bandera no és selectiva, i la roja es posa perquè es prohibeix el bany, sense més històries, però hi ha gent que es nega a eixir de l'aigua i al socorrista no li queda altra opció que cridar a la policia", ha explicat José Luis Enguix, tècnic en emergències sanitàries.
Algunes d'estes infraccions poden eixir molt cares. Entre les greus o molt greus, s'afig circular amb embarcacions a menys de 200 metres de la costa. Té multa de 3.000 euros, igual que si es vessen residus a la mar. Evidentment, no es pot defecar a la mar.
Tampoc està permés jugar a jocs sense complir les normes. L'autoritat la té la policia, però també el personal de vigilància o manteniment de les platges, encara que normalment impera el civisme.
La pesca en època o horaris no autoritzats, o l'ús d'instruments que suposen risc per a la seguretat de les persones, estan prohibits, i alerta amb les nits d'estiu massa llargues, perquè està prohibit pernoctar a la platja. La festa pot eixir cara.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
El València Basket conquista la quarta Supercopa d'Espanya
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
El Sindicat de Llogateres convoca una concentració a la plaça de l’Ajuntament de València en defensa del dret a l’habitatge
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
27.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
27.09.2026 | La plaça
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge