Els més menuts es deixen espantar pels monstres valencians al Museu d’Etnologia
Amb la proximitat de Tots Sants, l’espai museístic recupera les activitats per a difondre el nostre imaginari fantàstic enfront de la festa de Halloween
Primer han conegut la història de Marieta i el mort i després han creat els seus propis monstres. Eren dos de les activitats programades dins del programa "Espanta la por", que promou el Museu d’Etnologia de València, per a difondre l'imaginari fantàstic valencià enfront de la globalitzada festa de Halloween, i en la qual han participat desenes de xiquets. Les d’este dissabte eren part de les activitats que organitza este museu quan s’acosta Tots Sants, sota el lema "Espanta la por".
“Marieta i el mort és un conte tradicional espanyol, que té moltes versions, i jo he fet una versió supergamberra i superdivertida”, explicava, precisament qui els ha contat el relat, el contacontes i escriptor Carles Cano. Reconeix que la por és un tema que apassiona els menuts, al mateix temps que recorda que “és allò que ens ha salvat com a espècie, si no tinguérem por, no duraríem gens”.
Aitana Carrasco, il·lustradora i autora del conte, que a més ha fet els dibuixos en directe per als menuts que escoltaven el relat, reconeix que hui dia molts xiquets coneixen la Quarantamaula o el Butoni, uns personatges que són propis i estaven perdent-se en l’oblit.
Després del conte, els menuts han pogut fer, amb imaginació, unes plantilles i unes tisores, la seua pròpia espantacriatura i que ha fet palés que la por es pot explicar des de l'imaginari valencià.
Més llegit
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
MAPA | Els tres municipis amb la cistella de la compra més barata d'Espanya són valencians
-
Les víctimes de la dana es concentren per primera vegada a Alacant per a exigir que Mazón entregue l’acta de diputat
-
València ja ha escollit les 26 candidates a fallera major de València del 2027
-
L'Ajuntament de Madrid rebutja l'oferta d'Urbagestión perquè "no complix els requisits del programa ReViVa"
-
Un avió aterra d'emergència a Manises i provoca el desviament de cinc vols a l'aeroport d'Alacant-Elx
Més vist
-
Gala d'elecció de les corts d'honor de les Falles del 2027
-
FOTOGALERIA: Elles són les tretze candidates a fallera major del 2027
-
FOTOGALERIA: Estes són les xiquetes que aspiren a convertir-se en fallera major infantil de València
-
26.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Terra de festes | Jacarilla, La Vilavella i Vallanca
-
26.09.2026 | Informatiu migdia