Així és l'hospital preparat per a acollir els espanyols del creuer: circuits independents, ascensors exclusius i protocols de màxima seguretat
El Ministeri de Sanitat ha informat que està ultimant un informe jurídic per a avalar, arribat el cas, la possibilitat d'imposar quarantenes obligatòries als catorze passatgers espanyols del vaixell, que seran traslladats a l’Hospital Gómez Ulla de Madrid
Als catorze espanyols que van al creuer amb el brot d’hantavirus, els que es troba l’oceanògrafa valenciana Aitana Forcén-Vázquez, està previst que els traslladen a l’Hospital Gómez Ulla de Madrid. Este hospital és una de les instal·lacions mèdiques més segures d’Espanya i compta amb una planta preparada per a crisis biològiques extremes que funciona com un búnquer sanitari. Els espanyols que hi han estat exposats quedaran aïllats a la planta 22 en habitacions individuals amb doble resclosa de seguretat.
“A la sala de control domòtic es visualitzen totes les estances de la planta i, a més, es poden controlar els monitors dels pacients, l'obertura de les portes i qualsevol tipus d'incidència queda registrada”, explica Antonio Fe Marqués, especialista en medicina interna i infeccions.
Les instal·lacions tenen circuits independents, ascensors exclusius i protocols de màxima seguretat per a evitar possibles contagis. La mateixa estructura que es va activar durant la crisi de l’èbola el 2014 i en la repatriació d’espanyols des de Wuhan a l’inici de la pandèmia. A Espanya hi ha set unitats com esta. Una d'elles a València, a l'Hospital Universitari La Fe.
Possibilitat d'imposar quarantenes obligatòries
Pel que fa a l'obligatorietat d'estes quarantenes, el Ministeri de Sanitat ha informat hui que està ultimant un informe jurídic per a avalar, arribat el cas, la possibilitat d'imposar esta mesura als catorze passatgers espanyols del creuer afectat per un brot d'hantavirus que es neguen a aïllar-se.
Així ho han informat a EFE fonts de Sanitat després que la ministra de Sanitat, Mónica García, haja apel·lat "al sentit comú i la responsabilitat" dels passatgers, que seran traslladats a l'Hospital Gómez Ulla de Madrid una vegada s'acosten al port de Granadilla, al sud de Tenerife.
Mónica García ha fet esta crida després que la ministra de Defensa, Margarita Robles, assenyalara ahir que estes persones, que ara per ara estan totes asimptomàtiques, faran quarantena en este hospital militar "sempre que voluntàriament vulguen", atés que és una mesura privativa de llibertat.
Més llegit
-
Els docents rebutgen l'oferta d'Educació d'apujar el sou 75 euros bruts mensuals des del 2029 i mantenen la vaga indefinida
-
Un avió que havia de traslladar un dels malalts d’hantavirus fa una parada tècnica a València
-
Educació envia una carta les famílies davant de la convocatòria de vaga indefinida: “Cap alumne pot ser captiu d’un conflicte sindical”
-
Avís taronja al litoral nord d'Alacant i litoral sud de València per precipitacions de 40 l/m² en una hora
-
Pérez Llorca avisa els sindicats convocants de la vaga en Educació: "No hi haurà negociació si fan xantatge amb la PAU"
-
Aemet amplia l'avís taronja per pluges en tota la meitat sud del territori