Directes
Ara en la televisió
137 CERTAMEN INTERNACIONAL DE BANDES AJUNTAMENT DE VALÈNCIA

L’Ajuntament de Xixona busca una forma de no tancar l’asil d’ancians

La Conselleria de Serveis Socials proposa firmar un contracte programa per a intentar mantindre les places

Asil d'ancians de Xixona / À Punt NTC

L'Ajuntament de Xixona (Alacantí) intentarà crear una fundació, amb mitjans públics i privats, per a mantindre obert l'asil d'ancians de la localitat. L'orde religiós propietari del centre confirma que l'abandonen per falta de vocacions i que ja estan redistribuint els usuaris en altres centres. La Conselleria de Serveis Socials proposa firmar amb el consistori un contracte programa per a intentar mantindre les places.

Enrique Mira té 99 anys. Viu a l'asil de Xixona des del 2021, però encara recorda quan era xiquet i anava ampliant-se. En declaracions als informatius d’À Punt, ha relatat com, quan va acabar la guerra, es va construir la capella i les posteriors modificacions que s’hi van fer.

Com la resta d'usuaris, el reubicaran en una altra residència de la congregació. En el seu cas, se'n va a Alcoi, però el canvi se li fa costera amunt. “No tinc humor per a viatjar”, reconeix.

La congregació tanca el centre d'ací a un mes per falta de vocacions i de mitjans, afirmen. Sor María Jesús, mare provincial de les Germanetes dels Ancians Desemparats, assegura que ja fa dos anys que avisaren l’alcaldessa que anaven a tancar i que l’Ajuntament podia comprar o llogar l’asil.

Ahir l'alcaldessa va visitar el centre i hi acudiren més de 200 veïns per a demanar les religioses que continuen al poble. Però la decisió està presa. El consistori diu que ja els proposaren fa temps crear una fundació per a mantindre l'asil.

Maria Teresa Carbonell, tinent d'alcalde i regidoria de Serveis Socials, explica que caldrà buscar patrons per a poder mantindre obert l’asil, com s’està fent en altres localitats.

Conselleria ha confirmat als informatius d’À Punt que podrien firmar un contracte programa per a mantindre l'asil amb places concertades. Posen com a condició que l'Ajuntament de Xixona prenga la gestió del centre i es faça càrrec de l’adaptació a l'actual normativa.

Carbonell afirma que estan estudiant la proposta i el seu cost econòmic, ja que és una residència de setanta places.

També et pot interessar