L’Ajuntament de València demolirà dos blocs de les Casetes Roses
El nou Pla Especial d’Urbanisme contempla la construcció de 545 noves vivendes a la Malva-rosa, 163 d’elles públiques, així com jardins i àrees de joc
El barri de la Malva-rosa de València afronta una de les transformacions urbanes més importants dels últims anys. L'Ajuntament de València ha aprovat este dimecres en la comissió d'Urbanisme el nou pla especial, que preveu la demolició de dos dels quatre blocs de les Casetes Roses —una de les zones més conflictives de la ciutat—, així com la construcció de vivenda i més zones verdes.
El pla actuarà sobre 35 punts del barri, on ara hi ha solars buits, aparcaments improvisats o carrers amb problemes de mobilitat. L'objectiu, diu el consistori, és fer una Malva-rosa més habitable, amb millors connexions entre l'horta i la platja i sobretot acabar amb la delinqüència i la droga, amb l'ajuda d'estes actuacions urbanístiques.
A les Casetes Roses, el canvi serà especialment important, ja que es demoliran dos dels quatre blocs més degradats per a alliberar espai i construir un nou col·legi i zones verdes. El projecte contempla, a més, 545 noves vivendes —163 d'elles públiques—, jardins i àrees de joc. Una transformació llargament reivindicada pel veïnat.
Des de l'Associació de Propietaris de les Casetes Roses lamenten que les solucions proposades siguen tan dràstiques. “L’altre dia vam assistir a una reunió on només es proposaven enderrocs i demolicions. Volem demanar a l’Ajuntament que faça més estudis i que propose més opcions”, reclama Rosa, representant de la plataforma.
Per part del consistori asseguren que ningú es quedarà sense casa. “Fins que no es construïsquen les vivendes públiques, que permeten després els reallotjaments, no s'enderrocaran”, explica el regidor d’Urbanisme, Juan Giner. Ara este projecte eixirà a informació pública per a escoltar les diferents parts i concretar una decisió final.
Més llegit
-
Condemnen a dèsset anys de presó El Mauri, germà d'Antonio Anglés, per segrestar i torturar un home
-
La Generalitat presenta el projecte del nou Hospital General de Castelló: tindrà 765 llits, 31 quiròfans i 140.000 m² de superfície
-
La incidència per covid-19 creix més del doble durant l'última setmana a la Comunitat Valenciana
-
El Tribunal Suprem confirma els quatre anys de presó per a Santi Mina per un delicte d'abús sexual
-
Sánchez reconeix per primera vegada que va fallar el control del Marroc i demana "accions"
-
OFICIAL | Javier Aguirre, nou entrenador del València CF