Sense infermeres a les residències a la nit: els col·legis professionals denuncien la supressió del servici en el nou model de Conselleria
Des de Servicis Socials de la Generalitat defensen que es tracta d’una reestructuració per a adaptar els centres a un model “més social” i menys hospitalari
Els col·legis oficials d’infermeria han alçat la veu contra el nou model d’atenció sociosanitària que impulsa la Conselleria de Serveis Socials i que es reflectix en els nous contractes per a traure a licitació les residències públiques. Denuncien que estos plecs contemplen la supressió de la figura de la infermera en horari nocturn, una mesura que consideren “un colp a la qualitat assistencial” en els centres de majors.
La presidenta del Col·legi Oficial d’Infermeria de València, Laura Almudéver, ha advertit en declaracions a À Punt que “que no hi haja una figura que puga diagnosticar i actuar en els primers minuts ens pareix preocupant”, i ha insistit que els residents són persones dependents que requerixen supervisió professional. Segons ha remarcat, “eixos primers minuts, que són vitals, no podran assistir-los” si no hi ha personal d’infermeria durant la nit. Des dels col·legis parlen de “retallada encoberta” i de retrocés en el model sociosanitari.
La Conselleria de Serveis Socials, per contra, nega que es tracte d’una retallada i defensa que es tracta d’una reestructuració per a adaptar els centres a un model “més social” i menys hospitalari. La directora general de Dependència i Persones Majors, Beatriz Simón, ha explicat que és “l’evolució dels centres, d’una concepció més hospitalària a una més domèstica”, i ha afegit que això “no vol dir que es prescindisca” de l’atenció sanitària, ja que —ha indicat— es prestarà des de l’àrea sanitària i no des de la social. La Conselleria assenyala també que s’han incrementat les places d’auxiliars de geriatria, que treballaran en coordinació amb la sanitat pública.
Des de la patronal AERTE, el president José María Toro ha reconegut la manca de personal d’infermeria, però ha apuntat que “pocs centres a la Comunitat Valenciana han tingut infermeria 24 hores històricament” i ha assegurat que això “no ha anat en detriment de la qualitat del servei”.
Més llegit
-
Superdiumenge faller: macrodespertà, mascletà i la Crida des de les Torres de Serrans
-
Diumenge de talls de trànsit a València amb motiu de la Crida i els primers actes fallers
-
Es complixen dos anys de l'incendi de Campanar, amb un edifici en plena reconstrucció
-
València anuncia les Falles amb una macrodespertà de més de 225.000 trons de bac
-
Consulta els municipis on no hi haurà classes per Falles este 16 de març
-
Un triple de Hezonja deixa el València Basket sense final de la Copa (106-108)