Els gats han d’estar identificats amb un microxip tot i que no isquen de casa
És una de les mesures de la Llei de protecció i drets dels animals
Des del passat dos de gener tots els gats, de particulars i de carrer, han d'estar identificats amb un microxip. Sense este sistema, les clíniques veterinàries tenen prohibit administrar antibiòtics a l’animal. Sara García, gerent i veterinària d’Ade Gaspar Aguilar, indica en declaracions a À Punt Notícies que des de les clíniques han de justificar cada passa que fan.
Eva Hernández, presidenta i voluntària de l’Associació Colònies Felines de Patraix defén que la instal·lació del xip no és només per a poder controlar el subministrament d’antibiòtics, sinó que una tinença responsable també implica tindre els animals identificats. A més, si per un accident, l’animal acaba en el carrer, amb el xip és més fàcil retornar-lo a la seua família.
L'aplicació de la llei no només va dirigida als tutors legals dels animals sinó també als ajuntaments que són els encarregats de la situació dels gats que viuen en colònies felines. És per això que Hernández subratlla la importància que els ajuntaments també apliquen la llei.
La no atenció a animals no identificats vulnera el jurament que fan els facultatius d’auxili. Per això, afirma Hernández, “ha de prevaldre el codi deontològic dels veterinaris”. També s’ha de tindre en compte que els animals del carrer i que pertanyen a les colònies felines també necessiten tractaments i assistència, i no es poden costejar un munt de proves caríssimes. Així mateix, García explica que la instal·lació del xip en la clínica veterinària s’ha de pagar, i suposa haver de desemborsar uns diners que abans no s’havien de gastar.
A causa del malestar entre els professionals, el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació ha anunciat que prepara modificacions en el text en vigor en la part que afecta animals no identificats.
Més llegit
-
Processen un tinent coronel, un agent i dotze persones més per sobrecostos en les reformes d’instal·lacions de la Guàrdia Civil
-
El soci de Zapatero es referma en la implicació de l'expresident en el préstec a Plus Ultra davant de l'Audiència Nacional
-
Estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren la victòria d’Espanya
-
Màximes de vora 43°C donen pas este dimarts a una nova onada de calor amb avís taronja a l'interior de València
-
Foios es rendix al veí més il·lustre, Ferran Torres
-
Un menor de 13 anys mort i un altre jove ferit en les celebracions pel Mundial a Ciudad Rodrigo (Salamanca)