Així empren les nostres dades els dispositius GPS del nostre vehicle
Algunes aplicacions registren a quina velocitat hem conduït, o fins i tot com frenem o accelerem
Ens indiquen la millor ruta, el clima del recorregut o la presència de radars. Les aplicacions mòbils faciliten cada volta més la conducció per carretera, però també posen en perill la nostra privacitat, perquè monitoren la nostra forma de conduir. El debat ja s’ha obert als Estats Units, on estes dades s’ofereixen a les companyies asseguradores.
Si bé això seria inviable amb la legislació de la Unió Europea i, fins i tot, es pot reforçar amb una llei de protecció de dades més restrictiva, els experts recorden que, en el mateix moment en què portem un mòbil en el cotxe, estem monitorats i les dades són facilitades a tercers.
Al nostre país, les asseguradores usen les dades dels conductors que facilita la DGT. Ja hi ha aplicacions que registren a quina velocitat hem conduït, o fins i tot com frenem o accelerem. El consentiment és opcional, però sempre va en lletra menuda, tot i que generalment els usuaris tendim a no llegir les condicions dels aparells abans d'utilitzar-los.
Però es faria amb mesuradors, instal·lats de fàbrica, per complir l’objectiu de la UE de reduir a la meitat els 20.000 morts anuals en carretera.
Més llegit
-
Suárez declara que l'àudio de l'Aemet que es va difondre manipulat el va demanar Presidència de la Generalitat
-
El trencament d'una catenària interromp la circulació de la línia 6 i d'una part de la 4 del tramvia a València
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
Vandalitzen un mural dedicat a la investigadora Eva Nogales amb la pintada "Oltra encobridora"
-
L'Ajuntament de València aprova les al·legacions contra l'informe de l'AVL que rebutja el canvi de topònim
-
Un sisme de magnitud 2,5 sacseja el golf de València
Més vist
Més escoltat
-
31.03.2026 | 90 minuts
-
31.03.2026 | L'hora de la cultura | José Alcàcer i el "Teló de fons"
-
31.03.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Les notícies del migdia
-
01.04.2026 | Esports À Punt
-
31.03.2026 | Cadena de valor | Espanya redueix el dèficit al mínim en 18 anys i obri un nou escenari econòmic