Elx inspeccionarà les palmeres per previndre més caigudes
De les prop de 60.000 que hi ha al nucli urbà, de 3.000 a 4.000 poden suposar algun risc per a la seguretat ciutadana
Una més de les conseqüències de la falta de pluja que viu la Comunitat Valenciana és l'estrés hídric que estan patint molts arbres, també a les ciutats. La setmana passada va caure una palmera a Elx (Baix Vinalopó) i l'Ajuntament ha anunciat que inspeccionarà els exemplars de la ciutat per a previndre més incidents.
Les veus expertes creuen que la Phoenix dactylifera no és un arbre apropiat per a l'entorn urbà i el paisatgisme, i recorden que s'han d'esporgar entre juny i agost per a evitar el sobrepés en períodes d'estrés hídric.
L'Ajuntament d'Elx ha anunciat que inspeccionarà les palmeres de la ciutat per a previndre més incidents, després de diverses caigudes d’exemplars en entorns urbans, l'última divendres a la Glorieta. Els tècnics han revisat 43 exemplars d'esta cèntrica plaça i n'han talat huit. L'Ajuntament ha anunciat que farà més inspeccions,
José Claudio Gilabert, regidor de Servicis i Espais Públics d’Elx, ha informat en declaracions als mitjans, que s’inspeccionaran totes les palmeres, perquè fins ara no s’havia fet mai. Considera “una prioritat” fer-ho tenint en compte que el palmerar d’Elx és patrimoni de la humanitat, i que la ciutat sent molt orgull de les seues palmeres.
L'Associació de Palmerers d'Elx aprova estes inspeccions i, a més, recorda que l'entorn urbà no és el més apropiat per als exemplars de palmera datilera.
Antonio Brotons, vicepresident de l’associació, ha explicat a À Punt que el 95% dels casos de trencament son entre juny i agost pel pes dels dàtils, per l’estrés hídric que causa eixa càrrega de dàtils a la planta, perquè no li arriba prou aigua i perquè té moltes fronteres en el seu sistema radicular.
De les prop de 60.000 palmeres que hi ha al nucli urbà d'Elx, al voltant del 15% —entre 3.000 i 4.000— poden suposar algun risc per a la seguretat dels ciutadans. La falta d'espai, l'estrés hídric i el pes excessiu dels dàtils són les causes de la caiguda de les palmeres.
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
El PP del Parlament Europeu anuncia que alçarà el veto al debat sobre la dana a l'Eurocambra
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
13.07.2025 | Fora de cobertura