Els comerços del centre de València es blinden davant de les mobilitzacions d’esta vesprada
Els aparadors protegits amb fustes i tanques i el tancament de botigues reflectixen la preocupació dels comerciants davant de possibles aldarulls
Alguns comerços del centre de València no han obert este dissabte i altres han decidit buidar els locals o protegir els aparadors i les portes amb taulons de fusta i tanques. Els negocis es preparen així davant de les mobilitzacions previstes per a esta vesprada, en una jornada amb menys moviment de l’habitual en el principal eix comercial de la ciutat.
Es tracta d'una protecció sense saber el grau de necessitat. En una de les botigues, els operaris han instal·lat fustes resistents al foc per a reforçar la protecció de l’establiment. Segons ha explicat un dels responsables, els taulons podrien resistir fins i tot un possible llançament de còctels Molotov. Els treballadors contractats per a estes tasques asseguren que han estat tota la nit preparant els comerços.
La preocupació pels possibles saquejos i aldarulls ha fet que molts establiments hagen avançat el tancament o tinguen previst fer-ho durant les pròximes hores. Els comerciants expliquen que no hi ha l’afluència habitual d’un dissabte i que la por ha marcat l’activitat de la zona, on este matí s’ha vist poc moviment més enllà dels turistes.
La Delegació del Govern ha anunciat un dispositiu policial "contundent, suficient i flexible", que cobrirà tant el centre de València com l’àrea metropolitana. L’Ajuntament també ha desplegat el dispositiu previst amb motiu de les festes de Halloween i ha recomanat a la ciutadania evitar el centre esta vesprada.
Més llegit
-
Un informe alerta que València i Bilbao són les ciutats amb més risc d'enfrontaments este cap de setmana
-
La jutgessa envia a presó provisional el jove detingut a Picanya sospitós de ser l’organitzador de Blocus a Espanya
-
Rècord un dia abans d'acabar el termini: Vora 41.000 joves valencians han demanat ja el bo cultural
-
Educació anuncia la convocatòria d'oposicions per a cobrir 2.052 places docents
-
Aemet activa l'avís groc per pluges localment fortes este dissabte al litoral sud de València
-
El conseller delegat d'Iryo va explicar fa tres setmanes al Senat que arrancar un tren després de caure l'LZB tarda "prou"
Més vist
Més escoltat
-
30.10.2026 | 90 minuts
-
02.10.2026 | Tastem la Comunitat | Llombai, de l'arròs de la Ribera al Mercat dels Borja
-
30.10.2026 | Tastem la Comunitat | Els cellers de la Marina
-
30.10.2026 | Los ojos de Ariana: arriscar la vida per salvar la memòria del cinema afganés
-
29.10.2026 | El partit de la una
-
30.10.2026 | Persèfone recupera la veu per construir la seua pròpia identitat