La calor a València “va per barris”: fins a cinc graus de diferència, segons la zona
Un estudi de la UPV revela la diferència de temperatura entre barris de València segons l’entorn urbà i la vegetació
La temperatura no és igual en tots els racons de València. Segons dades de la Càtedra de Cooperació i Desenvolupament Sostenible de la Universitat Politècnica de València, entre el barri més calorós, Patraix, i la zona més fresca, els Jardins de Vivers, on pot arribar a haver-hi cinc graus de diferència. La presència d’arbrat, zones verdes i làmines d’aigua reduïx la temperatura, mentre que el formigó i l’asfalt acumulen calor i agreugen la sensació tèrmica.
El mapa tèrmic elaborat per la UPV mostra illes de calor clarament definides. Els districtes amb més edificis i menys vegetació registren les xifres més altes, mentre que les zones pròximes a la mar reben la brisa marina i aconseguixen suavitzar les altes temperatures. Al centre de la ciutat, en canvi, la sensació de calor és més sufocant.
Segons Greenpeace, la situació s’agreuja per les deficiències en l’aïllament tèrmic dels edificis: el 95% dels habitatges no complix els estàndards de confort. José Luis García, responsable de l’organització ecologista, assegura que el que fa que les nostres cases es convertisquen en forns a l’estiu és que "la calor s'escola per finestres i parets sense un bon aïllament”. Un altre factor per a tindre en compte, a més de la localització dins de la ciutat.
Més llegit
-
El Llevant es fa xicotet al Camp Nou (3-0)
-
Un triple de Hezonja deixa el València Basket sense final de la Copa (106-108)
-
Xilxes acomiada María José i Noemí, la mare i la filla assassinades esta setmana
-
La marató i la 10K deixa a Castelló de la Plana prop de dos milions d’euros i més del 95% d'ocupació hotelera
-
Sense infermeres a les residències a la nit: els col·legis professionals denuncien la supressió del servici en el nou model de Conselleria
-
Els socialistes valencians qualifiquen d'"escandaloses" les dimissions en Emergències de la Generalitat