Agricultors valencians demanen ajudes urgents davant del descontrol de la fauna salvatge
Afectats de Tavernes de la Valldigna han reunit 850 firmes per a reclamar el suport de l'Ajuntament
La fauna salvatge s'ha convertit en un problema per a molts agricultors que demanen ajudes urgents. Les destrosses que ocasiona al camp són abundants. Els afectats de Tavernes de la Valldigna (Safor) han reunit 850 firmes per a reclamar el suport de l'Ajuntament.
La població de la fauna salvatge està descontrolada i això comporta moltes pèrdues en el camp valencià. El coordinador d’AVA-Asaja a la Safor, Salvador Juan Segura, calcula que els danys que ha causat la sobrepoblació d’espècies frega els cinquanta milions d’euros. “Mai havíem arribat a un nivell tan alt d’animals d’este tipus”, assegura el president de l’organització, Cristóbal Aguado.
Els agricultors volen que esta problemàtica arribe al ple de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna per a buscar solucions. “Els donarem suport sempre amb alguna iniciativa que funcione bé i siga beneficiosa per al camp”, manifesta l’alcaldessa de la localitat de la Safor, Lara Romero. Un exemple són els porcs senglars, que estan fent molt de mal al camp, ja que, tal com explica Segura, roseguen els goters, fan clots i tomben les tanques.
El problema va més enllà del camp, els porcs senglars causen accidents i contagien malalties tant a altres animals com a persones. Des de la Conselleria de Medi Ambient ja han avançat que concediran ajudes als consistoris per al control de la fauna salvatge.
Més llegit
-
Set anys de presó per a l'exdirector de l'Hospital General de València Sergio Blasco per manipular contractes sanitaris
-
Dotze persones ateses per inhalació de fum i ansietat en un incendi en una vivenda a València
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
L’Agència Espacial Europea capta la foto més gran del cor de la Via Làctia, amb seixanta milions d'estreles
-
El Consell prorroga fins al 31 de desembre la reducció dels preus del transport públic