El 70% dels espanyols considera la prostitució una forma de violència contra la dona
Un 75% pensa que castigar puters i proxenetes seria una mesura eficaç
El 69% de la població considera que la prostitució és una forma de violència contra les dones, un percentatge que s'eleva fins al 75% entre la població femenina. Són les principals conclusions d'un macroestudi elaborat pel Ministeri d'Igualtat i el Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS). Una de les qüestions sobre les quals també s'ha preguntat és la pornografia: més del 93% creu que cal limitar l'accés dels menors a este tipus de contingut.
La majoria de les persones enquestades no concep la prostitució com una activitat econòmica, sinó com l'expressió de la desigualtat. De fet, de les dades també es desprén que al 63% de la població li semblaria malament que un home de la família pagara per mantindre relacions sexuals, un rebuig que és més marcat entre les dones, situant-se en el 71,1% en el seu cas.
De la mateixa manera, existix una clara oposició de les dones a mantindre una relació de parella amb una persona que pague per mantindre relacions sexuals, amb un 91,2% que afirmen no tindre-hi cap disposició.
L'estudi, realitzat a través de la Delegació del Govern contra la Violència de Gènere i en col·laboració amb el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), s'ha elaborat a partir de 10.019 entrevistes a població de setze o més anys per a analitzar les percepcions socials sobre la pornografia i la prostitució.
Durant la presentació de l’estudi, la ministra d’Igualtat, Ana Redondo, ha afirmat que la prostitució “està travessada per la pobresa, la coerció i la vulnerabilitat”, fet que “ens porta a la idea de l’abolició de la prostitució”.
Un objectiu que el moviment abolicionista fa dècades que perseguix. Un moviment que a la Comunitat Valenciana, encapçala el Front Abolicionsta del País Valencià. Una de les portaveus, Concha Hurtado, ha explicat en declaracions a À Punt que un altre estudi en l’àmbit espanyol va desvelar que huit de cada deu homes que paguen per sexe deixarien de fer-ho si els generara antecedents penals. Però, segons el CIS, hui dia només tres de cada deu creuen que cal castigar els qui paguen per sexe. “Sancionar els puters és llevar als homes el privilegi de disposar d’una dona sempre que els abellisca”, assegura Hurtado.
En eixe sentit, només tres de cada deu enquestats creuen que castigar aquells que paguen per la prostitució i aquells que es lucren per la prostitució aliena seria una mesura eficaç, encara que especifiquen que no s'ha d'imposar cap càstig a les dones prostituïdes. D'altra banda, el 32% aposta per legalitzar la prostitució com una activitat laboral més.
Amb tot, el gros de la població, un 85,6%, estima que castigar els proxenetes contribuiria a reduir el tràfic de dones i xiquetes amb finalitats d'explotació sexual. Per al 61,2%, també ajudaria imposar els dits càstigs als hòmens que paguen per relacions sexuals.
Sobre les iniciatives que haurien d'adoptar-se per a erradicar la prostitució, quasi la mitat de la població estima que la més necessària és el reforç de l'educació en igualtat, la sexualitat i els drets humans des de la infància. Igualment, es veu necessària l'existència de programes socials i econòmics perquè les dones puguen deixar la prostitució.
Ajudar les dones prostituïdes i perseguir puters i proxenetes són, segons el moviment abolicionista, les úniques mesures eficaces per a posar fi a esta forma d'explotació, assegura Hurtado.
La pornografia, una altra forma de prostitució
L'estudi posa el focus també en la pornografia. El 70% dels enquestats considera pagar per a visualitzar actes sexuals en plataformes en línia com una forma de prostitució, i el 95% opina que les plataformes digitals haurien de tindre l'obligació d'eliminar el contingut sexual no consentit que s'hi publique. A més, un 93% considera que cal regular-ne l'accés dels menors, però el moviment abolicionsta va més enllà. “Si és violència per a les dones, per què no es prohibix per a tota la població i no només per als xiquets?”, reflexiona Hurtado.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
Un gos evita el segrest d'una dona a Polinyà de Xúquer mossegant un dels atacants
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Tejero, incinerat a Xàtiva després d'una missa funeral limitada a la família
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F