El vent danya fins al 25% de la collita al Baix Maestrat i a la Plana Alta
La taronja, la mandarina o l'alvocat són alguns dels productes més afectats per les inclemències meteorològiques
L'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-Asaja) ha alertat aquest dimecres sobre els danys que les fortes ratxes de vent han provocat en els cultius, principalment al Baix Maestrat i la Plana Alta, on ja s'ha activat l'alerta taronja i s'han comptabilitzat ratxes superiors als cent quilòmetres per hora.
El vent de ponent de la setmana passada, unit als forts torbs que han assotat les comarques de Castelló, ha ocasionat sinistres en la taronja, la mandarina i l'alvocat: des de colps i caigudes de la fruita fins al trencament i l'arrancada de plantes de carxofa. En el cas de les taronges al Baix Maestrat, que es troben en plena campanya de collita, s'han detectat danys de fins al 25% de la producció per la caiguda de fruits i fins a un 15% pel trencament de branques.
El representant d'AVA-Asaja Castelló, José Vicente Guinot, ha indicat que “les cicatrius que el trencament de branques causa en la pell de la fruita no li resten sabor ni qualitat", però sí que suposen un problema a l'hora de comercialitzar-la, ja que sofreixen "una depreciació comercial“.
En diverses zones, el focus de la preocupació també s'ha situat en la carxofa. Aquest cultiu, com la taronja, també es troba en plena collita i ha arribat al pes màxim sobre la branca, la qual cosa el fa més vulnerable a trencaments a causa del vent.
AVA-Asaja ha informat que encara no és possible concretar una estimació econòmica dels danys derivats pel temporal de vent. No obstant això, manifesten que estan preocupats per les possibles pèrdues en quantitat i qualitat que poden patir els agricultors de la zona. Per això reclamem a les administracions que posen en marxa mesures de suport per tal d'alleujar les pèrdues econòmiques dels agricultors que han patit perjudicis en les explotacions, i que agilitzen les peritacions per part d'Agroseguro.
Més llegit
-
A Antella, la plataforma Xúquer Viu reivindica una bona qualitat de l'aigua dels rius
-
Les fortes tempestes provoquen diversos incendis per llamps i obliguen a desallotjar una festa a Torrent
-
Rescaten 74 migrants subsaharians en tres pasteres al sud de Mallorca
-
Catalá, Barcala, Fabra i Pérez Llorca, elegits vocals del Comité Executiu Nacional del PP
-
Set persones ferides, dos d'elles menors, en un accident múltiple en l'A-7 a Cox
-
El mercat del Cabanyal es rendix al sabor de la clòtxina valenciana amb una gran festa gastronòmica