La variant òmicron representa el 23% dels contagis a la Comunitat Valenciana
Un estudi del Ministeri de Sanitat apunta que té més transmissibilitat i una major fuita immune
La variant òmicron de la covid representa el 23% dels contagis en la Comunitat Valenciana. Així ho reflexa l'última actualització de la situació epidemiològica de les variants del SARS-CoV-2 a Espanya, publicada aquest dilluns pel Ministeri de Sanitat, a partir d’un estudi amb una mitjana de 1301 seqüències setmanals.
Segons aquest estudi, omicron és ja la variant dominant a Madrid (amb un 55,4% dels contagis) i a les Illes Canàries (amb el 54,8%), la setmana del 13 al 19 de desembre. L’autonomia amb menys casos d’òmicron és Andalusia, amb el 3,1%. L'informe també ha revelat que la variant representa el 20,5% de les mostres analitzades per Sanitat en tot Espanya durant aquesta setmana.
"A Espanya, s'ha passat molt ràpidament de detectar els primers casos associats a viatgers procedents del sud d'Àfrica, a detectar casos lligats a transmissió comunitària”, ha apuntat el ministeri.
Els experts de Sanitat han al·legat que l'expansió d’òmicron és "ràpida en nombrosos països en tot el món". També a Espanya en les últimes setmanes. En qualsevol cas, Sanitat ha apuntat que "les dades són encara molt escasses per a determinar el verdader impacte de la variant en les característiques epidemiològiques de la infecció, però els estudis preliminars apunten a més transmissibilitat i una major fuita immune".
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Jepkosgei firma la millor marca mundial de marató de l'any a València
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Juanfran Pérez Llorca apel·la al diàleg i assegura que "estan a punt de fixar una data" per a una reunió amb la Moncloa