València modifica set línies d'autobús per a "augmentar les connexions directes" al centre
Els canvis també permetran connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i l'Estació del Nord per a "impulsar el turisme"
L'Ajuntament de València ha presentat aquest dimecres una reestructuració que modifica set línies d'autobús de l'Empresa Municipal de Transport (EMT) per a "ampliar les connexions directes" amb el centre de la ciutat i connectar el front marítim amb les estacions de tren de Joaquim Sorolla i Estació del Nord per a "impulsar el turisme".
Així ho han explicat en roda de premsa l'alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, el regidor de Mobilitat i president de l'EMT, Jesús Carbonell, i el director gerent de l'empresa pública, Manuel Martínez.
Els canvis afecten les línies 4, 11, 16, 26, 32 70 i 31 i es posaran en marxa quan finalitzen les obres al carrer Sant Vicent, a principis de desembre.
Amb aquestes modificacions es trauen tres línies de Colón (70, 11 i 32), dues de Poeta Querol (la 4 i la 31) per a connectar el front litoral amb Joaquim Sorolla i es recupera la connexió de la 26 i 36 entre els barris del nord i Poeta Querol.
Sis línies pararan a la plaça de l'Ajuntament i dotze a la cantonada de la plaça Alfons el Magnànim, dos més que abans de la reestructuració del Rialto.
La línia 4: En concret, la línia 4 recuperarà la connexió des de Natzaret, passant per l'avinguda del Port, fins a la plaça de l'Ajuntament, en comptes de parar en Poeta Querol com fa actualment.
La línia 11: Recupera el seu antic recorregut pel carrer Colón i la Pau, passant per la plaça de l'Ajuntament i continuant fins a Orriols i el Safranar.
Les línies 16 i 26: Aquestes línies que en el passat arribaven a la plaça de l'Ajuntament i a Poeta Querol, respectivament, i el 2020 van ser portades fins a Porta de la Mar, recuperen el seu traçat per a "millorar la connexió amb els barris i pedanies del nord".
La línia 70: Aquesta línia, que segons el director gerent "a hores d'ara fa un recorregut molt semblant al del metre entre Colón i Alboraia", també recupera el seu antic recorregut per a augmentar "les possibilitats d'accés al centre", amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament.
La línia 32: També canvia el seu recorregut amb una connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament, passant pel carrer de la Pau i separant-se del recorregut que fa el metre entre Aiora i Colón, a fi de "donar més possibilitats de moviment".
La línia 31: Aquesta línia que connectava el front litoral amb Poeta Querol tindrà també connexió directa amb la plaça de l'Ajuntament i amb les estacions Nord i Joaquim Sorolla, "connectant els barris del litoral amb el centre històric i les estacions per a impulsar el turisme".
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
17.06.2025 | Laura Sánchez, CEEI València
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles