València acull les primeres oposicions descentralitzades del Grup A1 de l'administració general de l'Estat
Fins ara, el primer exercici del procés selectiu i la lectura posterior sempre havien tingut lloc a Madrid.
Aquest dissabte s'han realitzat a València les primeres oposicions descentralitzades per a accedir al Grup A1 (llicenciats i graduats) de l'administració general de l'Estat, corresponents a l'oferta d'ocupació pública de 2019.
El primer exercici de les proves d'accés s'ha desenvolupat als centres territorials de la UNED. Això suposa una aposta "per la deslocalització dels processos selectius", segons ha destacat la delegada del govern espanyol, Gloria Calero.
S'hi han presentat un total de 927 persones. 319 opositors i opositores s'examinaran als centres territorials de la UNED en tot Espanya i el 35%, a València.
Fins ara, el primer exercici del procés selectiu i la lectura posterior sempre havien tingut lloc a Madrid, fet que suposa un greuge comparatiu per a les persones aspirants que havien de desplaçar-se a la capital de l'Estat, pel cost econòmic del viatge.
La delegada del govern ha afirmat que la mesura contribueix a l'atracció de talent a l'administració, alhora que s'acosta l'administració general de l'Estat als ciutadans.
Més llegit
-
'Terra de festes' visita les festes patronals de Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Sánchez defensa a la seu de la il·licitana PLD Space que el seu pròxim coet situarà Espanya a "l'avantguarda" de la indústria espacial
-
Catalá culpa de l'assentament en l'antic circuit d'F1 a les polítiques migratòries de Sánchez
-
La Generalitat recorre davant del Suprem les decisions firmades per l'anterior Consell en funcions
-
Més de 800.000 alumnes i 84.000 docents comencen hui un nou curs, amb més professors i menys xiquets a les aules