La Universitat de València demostra l’efectivitat del paper sobre el format digital
Les persones comprenen millor un text si el lligen en paper que si ho fan a través de tauletes o ordinadors.
Un estudi liderat per l’Estructura d’Investigació Interdisciplinària de Lectura de la Universitat de València conclou que hi ha una millor comprensió en el lector si el format és tradicional, és a dir, en paper, que si ho fan a través de tauletes o ordinadors.
Aquests resultats suposen una novetat per a la literatura científica, ja que cada vegada és més freqüent la introducció de nous mitjans tecnològics en el sector de l’ensenyament.
Aquest “efecte de superioritat del paper” depén de la “pressió temporal”, que estableix que la lectura en paper resulta més efectiva quan es fa amb temps limitat; i del “gènere textual”, segons el qual el format paper és més adequat en els textos informatius que en els narratius.
L’anàlisi, que ha publicat la revista Educational Research Review, s’ha elaborat a partir de dades de més de 170.000 participants, d’edats compreses entre l’etapa primària i l’edat adulta i provinents de més de deu països diferents.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana