La Unió de Periodistes condemna les amenaces en xarxes socials a Juan Nieto
Els atacs a periodistes s'han intensificat des que el 9 d'octubre de 2017 diversos periodistes i fotoperiodistes van ser increpats i agredits.
La Unió de Periodistes Valencians ha condemnat en un comunicat les amenaces i insults llançats en les xarxes socials contra el copresentador del programa À Punt Directe Juan Nieto. Els insults per part de grups i persones relacionades amb l'extrema dreta es van començar a difondre després d'entrevistar la portaveu de Justícia Salarial Policial (Jusapol) d’Alacant.
Segons la Unió de Periodistes, Juan Nieto ha rebut atacs personals i professionals en les xarxes socials, “simplement pel fet de fer una entrevista amb preguntes adequades, que coneixia la portaveu de Jusapol, i en valencià, d'acord amb el que marca el llibre d'estil de la cadena i la llei de la Generalitat del servei públic de radiodifusió i televisió”.
El comunicat també afegeix que l'assetjament patit pel periodista s'emmarca en un context d'intent d'intimidar els professionals de la informació, “la qual cosa suposa una vulneració greu dels drets a la llibertat d'expressió i a una informació lliure i veraç”.
Els atacs a periodistes des de grups d’ultradreta s'han intensificat des que el 9 d'octubre de l’any passat diversos periodistes i fotoperiodistes van ser increpats i agredits mentre cobrien la manifestació convocada per la Comissió 9 d’Octubre.
La Unió de Periodistes Valencians ha demanat als poders públics i als representants de les diferents formacions polítiques que donen suport a la tasca dels periodistes i garantisquen l'exercici lliure de la professió, així com la condemna dels atacs.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu