L'Ofrena tindrà seguretat privada i desfilaran un 30% dels fallers
La Junta de Seguretat de l'Ajuntament de València acabarà de perfilar els detalls i la coordinació amb motiu dels actes fallers de setembre
L'Ajuntament de València recorrerà a seguretat privada per "ajudar" a la Policia Local, a la Nacional i als delegats de Junta Central Fallera a evitar aglomeracions durant l'Ofrena de les Falles 2021. Així ho ha assegurat aquest dijous en Fira València a À Punt el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana. El regidor ha evitat detallar el dispositiu, però sí que ha dit que la regidoria ha contractat aquesta seguretat de reforç per a evitar aglomeracions en una Ofrena sense públic i en mascareta. L'alcalde de la ciutat, Joan Ribó, en qualsevol cas, ha puntualitzat que durant els últims dies convocarà una Junta de Seguretat per a acabar de perfilar els detalls i la coordinació amb motiu dels actes fallers de setembre.
Galiana ha oferit alguns detalls de la celebració de les Falles al mes de setembre. I encara que ha recordat que els fallers poden apuntar-se fins a última hora, ha explicat que en una consulta inicial només entre un 30% i un 40% dels fallers que normalment hi participen han dit que desfilaran enguany. Aquesta situació reduirà la xifra de participants dels 100.000 habituals a 30.000 o 40.000 fallers i falleres. També ha reiterat que l'Ajuntament no informarà de les ubicacions de les mascletaes.
Durant la visita a les falles que aquest matí s'estan traslladant de Fira València als carrers de la ciutat, Ribó, ha diferenciat, aquest dijous a Fira València, entre falles i actes fallers. "És imprescindible que es facen els actes que siguen segurs per a començar un nou cicle faller", ha argumentat. Ribó ha valorat el trasllat dels monuments i ha admés que és un moment "fonamental" per al món faller. L'alcalde ha remarcat l'actitud responsable i "exemplar" del món de la festa des de l'inici de la pandèmia i ha garantit que tots els actes "es faran amb seguretat".
Més llegit
-
La Unió Europea prohibix l'ús dels esmalts amb dos components tòxics a partir de l'1 de setembre
-
Un nou radar en la V-30 multarà els vehicles que superen els cent quilòmetres per hora
-
Un home s'atrinxera en una vivenda d'Alfafar després de ferir un veí a tirs d'escopeta
-
Busquen cinc vaques braves fugides a Alcalà de Xivert, on s’han prohibit els desplaçaments
-
Fotoperiodista valencià guanya un prestigiós premi internacional per les seues fotos de la dana
-
À Punt augmenta un 40% l’audiència d’estiu gràcies al futbol, els informatius les festes i els bous