Una nova tortuga pon 82 ous a la platja del Marge Roig de Dénia
La major part s’han traslladat a una platja veïna, on hi ha un punt delimitat i vigilat, mentre que la resta dels ous s'han dut a l’Oceanogràfic
Continua l'afluència de tortugues que aquest juliol s'acosten a les platges valencianes a pondre. La passada nit, de diumenge a dilluns, una tortuga ha desovat a la platja del Marge Roig. L’avís s’ha rebut cap a la mitjanit i s'ha iniciat el protocol d’actuació de l’Oceanogràfic de València i de la Universitat Politècnica de València. Hi han col·laborat el Servei Ambiental Marí i de Pesca de l’Ajuntament de Dénia i la Policia Local del municipi.
Dels 82 ous que s’han trobat, 72 s'han traslladat a la platja de les Albaranes, també a Dénia, on hi ha un punt vigilat i delimitat fins al 15 de setembre, data aproximada del naixement de les cries. Els altres deu s’han portat a l'Oceanogràfic.
És la primera vegada que es traslladen els ous a un niu d’una platja controlada de la mateixa localitat on s’han trobat. La tortuga ja estava monitorada: el seu nom és Diana i va visitar la platjadel Marge Roig ja fa unes setmanes.
Més llegit
-
La fallera major de València de 2024, María Estela Arlandis, nomenada assessora de la Vicepresidència Segona del Consell
-
Docents i famílies omplin els carrers de València mentre els sindicats preparen la contraproposta per a Educació
-
El professorat torna a prendre els carrers de València
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
La pressió del professorat no afluixa després de deu dies de vaga
-
Milers de persones es manifesten a Madrid per a demanar la dimissió de Pedro Sánchez