Una avaria "global" deixa sense llum 50.000 persones al sud de la Comunitat Valenciana
Els talls en el subministrament els ha causat un incident amb un hidroavió i han afectat 50.000 valencians i valencianes
Una avaria en una línia de molt alta tensió de 400.000 volts de la Xarxa Elèctrica Espanyola ha ocasionat aquesta vesprada una apagada que ha deixat sense llum centerars de milers de persones per tot Espanya.
Els talls de llum han afectat 50.000 persones de municipis del sud de la Comunitat Valenciana a primera hora de la vesprada (entre les 16:30 i les 17 hores) i ha durat al voltant de 45 minuts.
El Servei d'Emergències de la Generalitat han comunicat que la majoria del servei s'ha restablit i que ha rebut 44 telefonades relacionades amb la fallada elèctrica procedents d'Oriola, la Granja de Rocamora, el Pilar de la Foradada, el Pinós, Monòver, Novelda i Monfort.
L'apagada ha afectat també altres comunitats autònomes com Madrid, Catalunya, Andalusia, Aragó, Navarra, el País Basc, Castella i Lleó, Extremadura i Múrcia.
Un incident amb un hidroavió ha generat un problema en la xarxa francesa de molt alta tensió, que ha provocat la desconnexió temporal de la Península de la resta d'Europa. La Xarxa Elèctrica Espanyola ha assegurat que el suministrament elèctric ja s'ha normalitzat.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
El PSPV veu en el CIS la prova del rebuig a Mazón i el PP remarca que el president és el líder més valorat
-
Un tècnic de telecomunicacions constata que a les 18:09 hores va avisar que s'enviaria el missatge ES-Alert