Manual per evitar l'assetjament de les companyies telefòniques
Un valencià ha publicat un llibre amb consells després d'haver aconseguit una ordre d'allunyament contra una empresa que li demanava una quantitat de diners
Francisco Javier Galán és un valencià que ha aconseguit una orde d’allunyament contra una companyia de telefonia que l'assetjava per a cobrar-li una mínima quantitat de diners, en una sentència única a tot Espanya. Aquest advocat de València ha plasmat les claus per a guanyar la batalla legal que va lliurar fins a obtindre aquesta orde d'allunyament en un manual bàsic en què s'adverteix d'una pràctica que és un delicte i que afecta més persones del que sembla.
"El telèfon sonava a tota hora, cada dia. I trucaven a tota la família", explica Galán, a qui una empresa de telefonia va martiritzar durant mesos perquè pagara un deute de canvi de companyia que, a més, era fals. "No entenen de res, són empreses encarregades de donar-te la matraca, perquè és per al que les han contractades", assegura.
Per això va iniciar la croada i acollint-se a la reforma del Codi Penal va poder argumentar que patia assetjament, un delicte que fins ara es reduïa al terreny sexual. El 2018 va guanyar la sentència i ara ha decidit fer un pas endavant i escriure aquest manual que "et diu com fer la faena bruta".
Més llegit
-
Mor un menor de setze anys en caure des d'un mur de quatre metres a la Marina de València
-
Pel·lícules per 3,50 euros en més de 300 sales de cine valencianes
-
La presa de Buseo es va desbordar 2,5 metres la nit de la dana segons un informe de la Generalitat
-
Núñez (Aemet) diu que l'avís roig és excepcional i no entén que l'única mesura al matí fora demanar precaució en carretera
-
Tot l'alumnat afectat per la dana començarà el curs que ve en un centre al seu municipi
-
L'Elx és de Primera Divisió