Directes
Ara en la televisió
VALENCIANS AL MÓN
Ara en la ràdio
SONEM + (reemissió)

Un total de 109 persones han mort per calor a la Comunitat Valenciana en la primera quinzena de juliol

Esta xifra suposa 24 defuncions més que en tot el mes de juliol del 2024; Alacant, amb 53 morts, és la segona província d’Espanya amb més defuncions per esta causa

Un home camina pel Parc Central de València amb el seu gos, en una imatge d'arxiu / Europa Press

Les morts per raons atribuïbles a la calor s’han disparat, i només en la primera quinzena de juliol ja se n’han produïdes 109 a la Comunitat Valenciana. Són 24 més que en tot el mes de juliol del 2024.

L'any 2025 està trencant tots els registres històrics de calor a Espanya i la Comunitat Valenciana i es constata que l'estiu comença cada vegada abans. Les dades del sistema de monitoratge de mortalitat diària (MoMo) de l'Institut Carlos III evidencien que s'han disparat les defuncions atribuïbles a la calor excessiva. L'alerta va botar a començament de mes. De fet, en els deu primers dies de juliol, hi hagué 91 morts, una xifra que ja supera el total de defuncions del mateix mes sencer en el 2024, quan se'n van comptabilitzar 84. I les dades quasi triplicaven les acumulades en tot el mes de juny (32) en esta mateixa font estadística.

Les dades reflectixen el fort impacte de la meteorologia en la salut. De fet, els colps de calor són la primera causa de defunció relacionada amb esta causa, però les altes temperatures estan darrere d'altres morts de malalts crònics que veuen com s'agreugen estes patologies. En estos col·lectius el risc d’ingressos hospitalaris es dispara ara. La vulnerabilitat climàtica cada vegada està més present. Cal ser conscients que els xiquets i els majors no regulen bé la temperatura corporal i cal vigilar-los.

Este estiu les morts atribuïdes a la calor s'han disparat. Alacant, amb 53 morts, és la segona província d’Espanya amb més defuncions per esta causa a escala estatal, que suma ja 1.180 morts els últims trenta dies.

També et pot interessar

Veure totes les activitats