Un professor guanya el primer premi en una fira d’educació amb un aplicatiu basat en la gamificació
L’app està ambientada en el film 'Matrix' i pretén motivar l’alumnat en l’aprenentatge
Juan Torres, professor del grau mitjà d’informàtica d’Ontinyent (Vall d'Albaida), ha quedat guardonat amb el màxim reconeixement en una fira educativa referent a Europa per crear una aplicació — SIMO— basada en la pel·lícula Matrix. Aquesta es basa a superar diversos reptes que els alumnes hauran de superar a canvi de recompenses i entre joc i joc aprenen la programació de sistemes operatius.
En el joc els alumnes són els elegits per a lluitar contra Matrix, una intel·ligència artificial encabotada en un món paral·lel. “Mentre treballen per parelles, van guanyant punts que els permetran demostrar que estan avançant en aquest aprenentatge”, explica Juan. I en aquest procés de gamificació l'alumnat aprén els conceptes bàsics en programació de sistemes operatius.
MyClassGame, que així és com es diu l’aplicatiu, està donant excel·lents resultats, ja el comparteixen en mig món i 2.000 professors el fan servir a classe. “Jo diria que és més dinàmic perquè, al cap i a la fi, fer un examen és escopir continguts i memoritzar. Ací és aprendre, que acaba sent molt millor que un examen normal”, recalca David Monllor, alumne.
Una manera innovadora d'introduir conceptes, per a aquests futurs informàtics, basada en l’autoaprenentatge, motivar l’alumnat a través d’objectius i en el learning by doing. "Com diu Morfeu, nosaltres només podem ensenyar-los la porta, però són ells el que l’han de travessar”.
Més llegit
-
Un accident a Alcalà de Xivert i un altre a Moncofa obliguen a tallar l’AP-7 en els dos sentits
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
Més pluges a la vista
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
‘Xino Xano Ibèric’ visita ‘Mont Perdut’, en el cor dels Pirineus
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
02.03.2026 | La vesprada d'À Punt
-
03.03.2026 | ContrÀpunt