Un detingut i tres investigats a Riba-roja de Túria per contraban de tabac
La Guàrdia Civil i l’Agència Tributària intervenen 157 quilos de picada i desmantellen un punt de preparació i enviament
La Guardia Civil i Vigilància Duanera de l’Agència Tributària han detingut una persona i n’han investigat tres més per un presumpte delicte de contraban de tabac a Riba-roja de Túria. En l’operació, s’han intervingut 157 quilos de picada.
La investigació, batejada com a operació Piquet, es va iniciar el 2025, quan els agents van detectar enviaments de tabac il·legal a diverses províncies de l’Estat a través de paqueteria.
Després de diverses gestions, els investigadors van localitzar el domicili on es triturava la fulla de tabac abans de distribuir-la. Amb autorització judicial, es va fer una entrada i registre en una vivenda de Riba-roja de Túria.
En l’escorcoll, els agents van confiscar 157 quilos de picada, una màquina de picar, envasos per a la distribució, diverses bàscules i altres utensilis per a l’empaquetatge.
A més, van detindre un home de 36 anys i nacionalitat espanyola, i s’investiga tres persones més de 25 a 49 anys —una dona de nacionalitat colombiana i dos homes espanyols— pel mateix delicte.
Més de 400 quilos enviats per paqueteria
Els investigadors atribuïxen també a esta xarxa l’enviament de més de 430 quilos de picada de tabac durant 2025, distribuïts en paquets menuts que posteriorment van intervindre.
L’operació l'han desenvolupada agents de la Unitat d’Anàlisi i Investigació Fiscal i de Fronteres i funcionaris de Vigilància Duanera a València. Les diligències s'han remés al jutjat de Llíria.
Més llegit
-
Troben els cadàvers d'un agent de la Guàrdia Civil, de la dona i del fill dels dos, a Dolores
-
Huit persones expulsades d'Espanya per llançar petards il·legals contra persones durant les Falles
-
Investiguen una agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura i aparten el fisioterapeuta
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Pot descendir el València?
-
Esport, amistat, família i humor contra l’atàxia de Friedreich: “Les persones que m’envolten em fan la vida normal”