Avís taronja a Castelló, sud de València i nord i interior d'Alacant, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
Emergències ha emés un avís especial per l'episodi de pluges intenses i recomana extremar la vigilància
Arriba un episodi curt de pluges fortes a tota la Comunitat Valenciana. L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís taronja a partir de les 12:00 hores d’este dilluns per precipitacions que poden acumular 60 l/m² en només una hora i 120 l/m² en menys de sis hores al nord de Castelló. També es preveuen acumulats de 40 l/m² en només una hora al sud de Castelló i de València i el nord i l'interior d’Alacant. Estos ruixats podran anar acompanyats de graníssol gran i ratxes molt fortes.
L’Aemet també ha activat l’avís groc al nord de la província de València i al sud d’Alacant a partir de les 12:00 hores per precipitacions que poden acumular 30 l/m² en només una hora i que localment poden arribar als 40 l/m². Estes pluges podran anar acompanyades de graníssol gran i ratxes molt fortes.
Dilluns, les màximes baixaran de manera general, amb valors màxims entre els 29 °C i els 33 °C. El descens de temperatures més destacable i més general serà entre dimarts i dimecres.
Dimarts serà el dia més inestable de la setmana, amb el cel cobert o ennuvolat acompanyat de pluges entre moderades i fortes que podran ser persistents en zones litorals. La mar estarà molt alterada i el vent bufarà de gregal moderat a fort. I dimecres escamparà a partir del migdia, però al matí encara esperem cel nuvolós i ruixats moderats. Entrarà el vent de mestral, sobretot a les comarques de l'interior, i deixarà un ambient més fresc a la costa i fred a l'interior.
La Generalitat emet un avís per l’episodi de tempestes
El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat ha emés un avís especial en l'episodi de pluges intenses i tempestes que afectaran gran part de la Comunitat Valenciana el dilluns i el dimarts. Recomanen extremar la vigilància i seguretat, així com parar atenció als avisos que es vagen produint.
Emergències ha establit l'alerta taronja per fortes pluges i tempestes en tota la província de Castelló i d'Alacant i el sud de València i ha establit l'alerta groga al nord de la província de València.
Avisos actius a Catalunya i zones d'Aragó
L'Aemet ha activat l'avís roig a Tarragona per l’episodi pluges torrencials que afectaran també Osca i Terol. La situació de risc extrem se situa al litoral sud de Tarragona per precipitació acumulada de 90 l/m² en una hora. En la resta de la província està activat l'avís taronja per pluges de fins a 150 l/m² en 12 hores. També Barcelona, Girona i Lleida tenen avís taronja per pluges.
En el cas d'Aragó, Osca i Terol tenen actius avisos taronja per pluges de fins a 60 l/m² que podrien estar acompanyades per tempestes amb granís i ratxes molt fortes. Les zones més afectades seran el Pirineu d'Osca i el Baix Aragó.
Més llegit
-
Avís taronja a Castelló, sud de València i nord i interior d'Alacant, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Mor un home de 74 anys després de fer submarinisme a les illes Columbretes
-
El llegat de Nino Bravo torna a brillar en una nit màgica al Roig Arena