Un 70% de les emissions de diòxid de carboni no estan sotmeses a cap impost
L'OCDE lamenta que no s'utilitzen més els impostos per a lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.
Un 70% de les emissions de diòxid de carboni no estan sotmeses a cap impost. És una dada de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), que també destaca que, a banda dels combustibles emprats en el transport per carretera, només un 18% de la resta d'emissions té algun tipus de taxes. L'organisme lamenta que no s'utilitzen més els impostos per a lluitar contra el canvi climàtic i la contaminació atmosfèrica.
Només quatre dels 44 països analitzats en l'estudi (Dinamarca, els Països Baixos, Noruega i Suïssa) tenen taxes superiors als 30 euros per a les emissions que es produeixen fora del transport per carretera. Espanya se situa en la part baixa de la taula, amb poc menys de 5 euros per tona. Un mínim que, no obstant això, ni tan sols permetria assolir els objectius de l'Acord de París sobre el canvi climàtic per a limitar a dos graus l'augment de la temperatura global per a finals de segle
A més, l'OCDE recorda que el combustible dels avions i dels vaixells, quan s'utilitza per al transport internacional, no està sotmés a cap impost malgrat que aquestes activitats contribueixen de manera rellevant al canvi climàtic. De fet, en cas de ser un país, les emissions generades pel trànsit marítim internacional serien el nové aspecte que més contribuiria al calfament global, i les de l'aviació, el dotzé. L'informa assenyala que les emissions globals de CO2 van augmentar un 1,8% a un màxim històric, una evolució que està en contradicció amb l'objectiu d'una profunda reducció fixat en els Acords de París.
Més llegit
-
La zona de baixes emissions de València començarà a operar l’1 de desembre del 2025
-
El Parlament Europeu aprova poder traure el carnet de conduir als dèsset anys
-
La investigació apunta que el cadàver trobat en un contenidor a Castelló de la Plana és de l’exmarit de l’alcaldessa d’Almassora
-
Monumental retenció a la circumval·lació A-70 per un accident al terme de Torrellano
-
Detenen un home de 49 anys per agredir la parella a Cullera
-
Una caiguda mundial en el núvol d'Amazon provoca fallades massives en diverses plataformes i els pagaments amb targeta
Més vist
Més escoltat
-
20.10.2025 | 90 minuts
-
20.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
20.10.2025 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Jorge Lengua, el talent que ha revolucionat la gastronomia de Castelló
-
20.10.2025 | L'hora de la cultura
-
20.10.2025 | Les notícies del migdia
-
19.10.2025 | El que ningú els conta del futbol amb Carles Urrutia