Troben cocaïna i cànnabis en l'orina de l'home infartat a la Ciutat de la Justícia
És el resultat d'una primera anàlisi forense del cadàver, però encara no s'ha determinat si amb el desfibril·lador s'haguera pogut salvar.
Trobades restes de cocaïna i de cànnabis en l'orina de l'home mort a la Ciutat de la Justícia de València per infart, després que no funcionara un desfibril·lador. És el resultat d'una primera anàlisi forense del cadàver i s'espera l'informe complet de l'autòpsia en els pròxims dies.
La Fiscalia Provincial de València ha sol·licitat als especialistes forenses que es pronuncien sobre si la fallada del desfibril·lador, ocorreguda el dia 17 als jutjats, va ser determinant en la mort d'un home de 54 anys que va patir un infart en aquestes instal·lacions i no va poder ser reanimat.
La Fiscalia està a l'espera de rebre un informe de l'Institut de Ciències Forenses de Catalunya, situat a Barcelona, que serà el que determine si pot establir-se una relació directa entre la fallada del desfibril·lador i la defunció de l'home.
La mort va ocórrer mentre se celebrava un juí en el qual estava processada aquesta persona, al costat de tretze més, per un assumpte de drogues.
El desfibril·lador de la seu judicial no es va poder usar perquè no tenia suficient bateria, la qual cosa va portar la Conselleria de Justícia a obrir una investigació que ha llançat ja alguns resultats, com que l'empresa responsable va poder equivocar-se en les bateries que alimentaven l'aparell, o que el contracte de manteniment va acabar el 2016 i no havia sigut renovat.
Si s'establira que la fallada del desfibril·lador va poder ser la causa directa de la mort, hauria d'obrir-se una investigació judicial per a trobar responsables d'un possible delicte.
Fonts de la Conselleria de Justícia van assenyalar la setmana passada que no creuen que la mort es deguera al fet que no funcionara el desfibril·lador, perquè l'afectat va rebre des del primer moment tota l'ajuda mèdica necessària.
Més llegit
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Mor un home de 53 anys per colp de calor a la província d'Alacant
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura