El Tribunal Constitucional triarà aquest dimecres el seu president i vicepresident
Els magistrats Cándido Conde Pumpido i María Luisa Balaguer, tots dos del sector progressista, es disputaran la presidència
El president del Tribunal Constitucional en funcions, Ricardo Enríquez, ha convocat un ple aquest dimecres per a elegir qui ocuparà la presidència i la vicepresidència de l’alt tribunal. Els magistrats, citats a les 13:00 hores, hauran d'elegir el nou president, un lloc que es disputaran el magistrat Cándido Conde Pumpido i la magistrada María Luisa Balaguer, tots dos del majoritari sector progressista.
Es dona per fet que els quatre conservadors no votaran per Conde Pumpido, fiscal general de l'Estat durant l'etapa de José Luis Rodríguez Zapatero com a president del govern espanyol. Així, els seus vots aniran a Balaguer, una magistrada amb una ideologia reconeguda progressista i vinculada amb el feminisme, però allunyada del focus dels partits polítics.
Quant als cinc progressistes, exceptuant els dos contendents, la tendència apunta a donar costat a Conde Pumpido amb el dubte de si María Luisa Segoviano, nouvinguda al Constitucional, farà el mateix.
La presidència és un lloc clau perquè controla els temps dels assumptes a gestionar que, en aquesta nova etapa, abordarà l'agenda social de Sánchez: des de l'eutanàsia a la llei Celáa, la llei de la infància o l'ingrés mínim vital, amb el polèmic recurs de l'avortament parat en el tribunal durant dotze anys i encara sense data per a resoldre'l.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a l'Estació del Nord durant les mascletaes del 13 al 19 de març
-
Un detingut i quatre investigats per furtar 63 tones de cítrics a Carcaixent
-
La maduresa de Tàpies es desplega a la Fundació Bancaixa amb més de vint obres de gran format
-
Dones que obrin camí: ‘El retrovisor’ posa el focus en les pioneres que han fet història
-
À Punt emetrà diumenge el NTC Migdia des de la Magdalena i dilluns els seus magazins de ràdio
-
Valencia Basket-Zalguiris Kaunas enceta hui el ‘Punt a punt’