Tres germans no vacunats estan ingressats a l'Hospital Verge dels Lliris d'Alcoi
Un dels hospitalitzats es troba en estat greu i pendent de passar a la unitat de cures intensives
Tres persones no vacunades de la mateixa família han hagut de ser ingressades a l'Hospital Verge dels Lliris d'Alcoi, segons ha sabut À Punt. Un dels ingressats es troba en estat greu i pendent de passar a l'UCI. Són tres germans que van optar per no posar-se la vacuna contra la covid-19.
Aquesta onada de covid és la primera que mostra clarament l'efecte de les vacunes en la població. La incidència en persones que no han rebut la injecció, en dades de finals del passat novembre, pràcticament triplicava la registrada entre les immunitzades. Les dades mostren també que a major edat, més creix el nivell de gravetat de la covid-19, les diferències es disparen i això es reflecteix en el volum d'hospitalitzacions, ingressos a les UCI i defuncions. Segons va defensar fa dues setmanes el Ministeri de Sanitat, les persones no vacunades entre 60 i 80 anys tenen un risc 25 vegades superior de morir per covid que els no vacunats en aquesta mateixa franja d'edat. La taxa mitjana setmanal de decessos per cada 100.000 habitants per als dos grups guarda una relació de 0,1 a 2,5.
Les diverses administracions s'esforcen per rebaixar al màxim possible la xifra de no vacunats, amb diferents iniciatives, com ara els punts mòbils de vacunació sense cita prèvia i l'exigència del passaport covid per a accedir a establiments d'hoteleria, restauració i oci amb un aforament superior a 50 persones, festivals de música, i actes i celebracions de més de 500 assistents, així com per a fer visites en hospitals i residències, entre altres activitats.
"Sabem que els no vacunats propaguen més la malaltia. Sabem que tenen 20 vegades més risc d'acabar hospitalitzats", va emfatitzar el 30 de novembre el president de la Generalitat, Ximo Puig, per a recalcar que "no és una opció" que aquesta gent acabe contagiant ni saturant els hospitals perquè "la llibertat exigeix respectar la salut dels altres".
Més llegit
-
La Generalitat destinarà 163 milions d’euros per a mantindre l’educació gratuïta de 0 a 3 anys el curs que ve amb ajudes entre 300 i 460 euros
-
La presidenta dels biòlegs: “No és una solució centrar-nos només en la construcció d’infraestructures, hem d’anar a les causes”
-
Reallotjar el veïnat de zones inundables i reduir obra d'asfalt: consells dels biòlegs després de la dana
-
Feijóo, sobre el pacte de Catalunya: “Els diners dels espanyols no són per a finançar el temps en el govern de cap president”
-
La Generalitat qualifica d'inconstitucional "el contingent separatista català" i demana tornar al consens del Consell de Política Fiscal i Financera
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | València Port Horitzó 2030; El port, motor sostenible al mediterrani
-
15.07.2025 | Les notícies del migdia
-
15.07.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
13.07.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana