Els treballadors socials reivindiquen el seu paper essencial amb menors tutelats
Demanen que es despolititze el seu treball amb xiquets i xiquetes en situació vulnerable
El col·lectiu de treballadors socials ha reivindicat el seu paper essencial en el sistema de protecció de menors tutelats, arran de la polèmica dels casos d'abusos. Han reclamat rebre més recursos per a tractar aquesta població vulnerable i que es despolititze el cas.
El coordinador de residències d'acollida de la Fundació Ángel Tomás, Raúl Hernández, ha explicat que "quan aplega un xiquet nou o una xiqueta nova es fa un esforç per comprendre la situació de la qual ve." El seu centre de Borriana acull menors en situació de desprotecció de 8 a 18 anys, que estan sota la tutela de la Generalitat. Segons Hernández, molts d'ells han viscut experiències de vida molt complicades "que cal atendre i cuidar de manera especial".
Per aquest motiu, la figura del psicòleg és clau, així com la de l'acompanyament que realitzen els educadors. En el Col·legi de Treballadors i Treballadores Socials critiquen que alguns partits polítics hagen estés dubtes sobre la integritat del seu col·lectiu. Ferran Senent, president del Col·legi de Treballadors Socials de València, ha assegurat que "hi ha una implicació i un treball claríssim dels professionals que estan acollint, protegint i acompanyant aquests xiquets i xiquetes".
Rodrigo Hernández, el director de Save the Children a la Comunitat Valenciana, ha xifrat en 4.000 els menors tutelats al territori.
En els últims anys, hi ha hagut una evolució cap a centres més menuts, per a donar-los una atenció més individualitzada, que es parega al més possible a una família, com determinen la Convenció de Drets dels Xiquets i la llei espanyola de protecció de la infància i l'adolescència de 2015.
Més llegit
-
Una allau mata tres esquiadors, dos d'ells coneguts muntanyencs i influenciadors
-
Nit de Cap d'Any freda i amb possibles plugims al litoral per a acomiadar 2025
-
La policia busca un grup de menors que van apallissar indiscriminadament almenys quatre persones a València
-
Detenen un pare a Paterna després que la filla de dos anys ingressara a l'hospital per consum d'anabolitzants
-
Cap d'Any amb oratge estable i fred. Pluja i neu els primers dies del 2026?
-
L'avi dels menors desapareguts a Indonèsia: "Hi ha poca probabilitat de trobar-los vius"