Els transportistes valencians rebutgen el pagament per l'ús de les autopistes
Expressen el seu suport a la reversió a l'Estat de les autopistes de peatge, especialment de l'AP-7.
La Federació Valenciana d'Empresaris del Transport (FVET) ha mostrat la seua oposició al pagament per ús de les autopistes i al desviament obligatori de camions per les autopistes de peatge.
El president de la federació, Carlos Prades, ha presentat aquest dijous al president de la patronal CEV, Salvador Navarro, les principals reivindicacions dels empresaris, entre elles l'impuls a infraestructures prioritàries. Citen l'accés nord al port de València, un segon bypass de circumval·lació de l'àrea metropolitana que done eixida al trànsit de llarg recorregut, i la transformació de l'actual bypass en un cinturó de connexions de proximitat. A més, exigeixen l'ampliació de la V-21 i la finalització de la variant de la Font de la Figuera, segons ha informat la federació en un comunicat.
Els empresaris del transport han expressat el seu suport a la reversió a la gestió pública de les autopistes de peatge quan acabe la concessió, amb especial interés per l'AP-7. D'altra banda, entre les peticions destaca la devolució de qualsevol increment del gasoil professional, una actuació contra les cooperatives fraudulentes i altres supòsits de competència deslleial, així com mecanismes que asseguren la revisió del preu del combustible.
També demanen suport econòmic per a la compra de vehicles que utilitzen combustibles alternatius i que es reconega el transport de mercaderies per carretera com a sector estratègic.
Més llegit
-
Esforç sense premi per al Llevant contra el Celta (1-2)
-
El Castelló recupera l'olfacte golejador (2-1)
-
La majoria dels conductors no tenen la balisa V16, obligatòria a partir del 2026
-
Maribel Vilaplana es recupera a sa casa després de patir un quadre d'ansietat, poques hores abans de declarar davant la jutgessa de la dana
-
Les associacions de víctimes de la dana es concentren davant del Palau de la Generalitat
-
Mazón compareixerà demà per a informar del seu futur polític després de parlar diverses vegades amb Feijoó