La Transició i l’autogovern de Catalunya inauguren el selectiu
El període democràtic s’imposa en l’examen que tradicionalment plantejava qüestions del franquisme
Superat el primer dia de les proves d'accés a la Universitat a què es presenten 22.500 alumnes valencians. La Transició espanyola en Història o Vicent Andrés Estellés i el Verí del Teatre de Rodolf Sirera en valencià han sigut algunes de les preguntes que han hagut de respòndre.
De fet, la Transició espanyola i l’autogovern han donat el tret d’eixida als exàmens de selectivitat d’enguany. Eren dues de les preguntes de la primera prova de la selectivitat, la d’Història d’Espanya, que inaugurava el calendari d’exàmens que s’allargarà fins dijous i al qual s’enfronten més de 22.000 alumnes de la Comunitat Valenciana.
Eren dues de les preguntes que podien respondre aquells que es decantaren pels temes del segle XX, que també havien de comentar un discurs que va pronunciar el rei Joan Carles el 1976 i un fragment de l’Estatut de Catalunya, també de finals dels setanta.
Enguany l’examen apostava pel període democràtic d’Espanya, a diferència del Franquisme, que havia sigut més freqüents en les últimes edicions.
Potser el debat social al voltant de la monarquia ha pogut estar darrere d’aquesta elecció, atés que una altra de les qüestions demanava al candidat que comparara el procés de democratització del 1931 amb el que Espanya va viure els anys 1977 i 1978.
Pel que fa a aquells que han preferit el segle XIX, havien d’abordar el Trienni Liberal i diferenciar l’absolutisme i el liberalisme que va viure el país en la primera meitat d’aquell segle, a més de comentar un decret i una carta de comiat del bisbe d’Oriola, els dos datats el 1820.
A aquest examen l'han seguit en la jornada de dimarts els de Valencià i Literatura, Economia de l’empresa, Biología i Cultura audiovisual.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La Guàrdia Civil continua la cerca del fugitiu mentre mantenen detingut el seu acompanyant
-
Mazón exigix una rectificació o la destitució d'Albares per no reconéixer el valencià en la UE
-
À Punt condemna l’agressió que han patit este matí dos membres de la redacció de Castelló a Alcalà de Xivert