Es poden tirar petards a València la setmana de Falles?
Aarón Cano ha confirmat que no està permés i que la multa mínima són 200 euros.
Fa unes setmanes el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, va afirmar en el programa Les Notícies del matí d’À Punt que enguany a València no es podrien tirar petards que no foren piules o bombetes.
Més tard, a conseqüència de la indignació i malestar manifestats pel sector pirotècnic, Galiana va puntualitzar, mitjançant un comunicat de premsa, que el permís per a tirar petards durant la setmana fallera es regula mitjançant el ban específic de Falles que enguany no s’ha fet, perquè ha quedat suspés.
Així, la normativa que aplica són sense cap excepció les ordenances municipals que regeixen el dia a dia de la ciutat durant tot l'any, inclosa la de contaminació acústica, i que es podrien tirar els petards que no “contravinguen la normativa aplicable”.
Fins ara els negocis de venda de pirotècnia han continuat oberts i la gent ha seguit comprant i llançant petards. Però aquest dimarts, el regidor de Protecció Civil de la Ciutat de València, Aarón Cano, ha confirmat a À Punt NTC que “no està permés res” perquè, si “no hi ha Falles, no hi ha ban i no hi ha petards”. A més, la multa mínima per incomplir la normativa és de 200 euros.
El sector pirotècnic demana a l’Ajuntament de València que seguisca l’exemple d’altres localitats falleres, com Alaquàs, Manises, Nàquera o Port de Sagunt, i que elabore un decret per al cap i casal que permeta tirar petards i tindre “un mínim ambient de falles”, com ha explicat el propietari del negoci PyroShopping, Samuel Albiñana.
Més llegit
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València
-
Dels ruixats de la matinada al ponent del migdia
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
La jutgessa de la dana cita Pérez Llorca, l'entorn de Mazón i el propietari d'El Ventorro
Més vist
Més escoltat
-
04.11.2025 | 90 minuts
-
04.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
05.11.2025 | Esports À Punt
-
04.11.2025 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
04.11.2025 | Cadena de valor | L’ocupació creix, però també l’atur: reptes i oportunitats en l’economia valencian
-
05.11.2025 | Cadena de valor | La vivenda, el gran repte econòmic