Tècnics sanitaris denuncien que els retards en les PCR dificulten el seguiment dels pacients
Critiquen que els resultats de les proves en alguns hospitals poden tardar fins a una setmana.
El Col·legi Professional de Tècnics Superiors Sanitaris de la Comunitat Valenciana ha denunciat que en alguns hospitals els resultats de les proves PCR estan tardant entre tres i cinc dies i, en alguns casos, fins a una setmana. En un comunicat, han expressat que amb aquesta demora "hi ha més dificultat per al correcte seguiment del pacient" i han atribuït el problema a la "mala gestió de recursos humans i materials".
Els tècnics han defés que la seua labor com a rastrejadors "és fonamental, per a descobrir fins a quin grau els portadors asimptomàtics poden transmetre la malaltia o no". No obstant això, han lamentat que només representen el 6% dels rastrejadors que la Conselleria de Sanitat ha anunciat tindre treballant en aquest moment, tot i que, critiquen, "per llei són els únics que han de fer aquestes funcions".
En el comunicat, han detallat que hi ha hospitals com La Fe o el General d'Alacant que estan "saturats", amb unes 1.200 proves diàries, mentre que n'hi ha altres en els quals no es fa ni una sola prova. "Aquestes proves haurien d'estar fent-se en tots els hospitals", han asseverat i han reclamat més contractacions de tècnics superiors de laboratori (TSL) i més aparells per a realitzar la tècnica PCR. Ara mateix, han denunciat que hi ha "escassetat de material de reactius" i de materials com pipetes d'un sol ús.
Més llegit
-
Anticorrupció investiga l'alcaldessa de València i la presidenta del port de València per suposada prevaricació i tràfic d’influències
-
L'Audiència ordena investigar el presumpte abús sexual a menors en un col·legi de Torrent en vore "indicis clars"
-
La unitat de trasplantaments de cor de La Fe revalida el rècord de tot Espanya en fer 49 intervencions l’any passat
-
L'encariment dels combustibles per la guerra al Pròxim Orient espenta la inflació al 3,4% al març
-
Deu quilòmetres de retencions a la pista de Silla i dotze a l’A-7: així estan les carreteres després de les vacances de Pasqua
-
Setmana d'oratge estable i temperatures màximes en alça