Es subhasten obres de Miró per a ajudar els afectats de Mallorca
El net de l'artista ofereix 14 obres de la seua col·lecció perquè està convençut que son tio era molt generós i hauria ajudat els afectats.
La sala de subhastes Ansorena traurà 14 obres de Joan Miró a subhasta benèfica, el pròxim dia 17 de desembre, per a recaptar fons per als perjudicats a causa de les intenses precipitacions del passat octubre a Mallorca.
Aquestes obres, actualment propietat del seu net, Joan Punyet Miró, tenen un preu d’eixida que oscil·la entre els 2.600 i 15.000 euros. Entre els quadres ofertats, podem trobar el “Par-dessus la haie”, “Le coq de bruyère”, “L'oeil de la lune”; o un “L'oustachi”.
Joan Miró, que va passar els seus últims anys de vida a Palma de Mallorca, és considerat pel seu net com a un ciutadà exemplar que destacava per la seua solidaritat i generositat.
Punyet declara respecte a l’artista que “causes com la catàstrofe de Sant Llorenç des Cardassar segur que hagueren despertat la generositat que el caracteritzava i que l'empenyia a utilitzar l'art i la cultura com a mitjans per a contribuir al benestar comú”.
Els danys a Mallorca foren quantificats per més de 90 milions d’euros, incloent tota classe de pèrdues, tant humanes com materials. Per això, el net de Miró fa una crida a tots els amics de l’art perquè siguen generosos i participen adquirint les obres, tot per a ajudar les famílies víctimes de la catàstrofe viscuda a Mallorca.
Més llegit
-
Un xiquet de nou anys va morir la nit de Nadal en caure per la finestra de la seua habitació
-
Fan esclatar de manera controlada un artefacte de la Guerra Civil en una platja de Dénia
-
Totes les autonomies tret de Catalunya rebutgen el nou model de finançament, que serà d'adscripció voluntària
-
La jutgessa de Catarroja torna a citar Cuenca este divendres perquè aporte la targeta SIM del seu telèfon
-
Reestablerta la circulació del tramvia de València entre les parades de Tarongers i Dr. Lluch
-
Familiars i amics de l'acusat i de la dona assassinada a Alcoi s'enganxen a les portes del jutjat