Soler no preveu que de manera immediata la mascareta deixe de ser obligatòria als patis de les escoles
La gratuïtat de l'ensenyament per als xiquets de 2 anys s'aconseguirà accedint a escoletes municipals o de la Generalitat, incorporant-se a aules de dos anys i amb la subvenció a les escoletes privades
El secretari autonòmic d'Educació, Miquel Soler, ha indicat sobre l'ús de la mascareta als patis de les escoles que, de moment, no hi ha previst que deixe de ser obligatòria de manera immediata. Per això s'ha optat per flexibilitzar el seu ús a les classes d'Educació Física que es facen a l'aire lliure.
"Som conscients de la demanda que l'alumne puga descansar de la mascareta al pati i al migdia, però cal tindre prudència i la decisió es prendrà amb la resta de comunitats", ha assenyalat.
Soler també ha analitzat en Les notícies del matí la mesura estrela dels pressupostos de la Conselleria d'Educació per a 2022: la gratuïtat de l'ensenyament per a tots els xiquets de 2 a 3 anys. Segons ha explicat, aquesta gratuïtat s'aconseguirà per tres vies diferents: "accedint a escoletes infantils municipals o de la Generalitat, incorporant-se a aules de dos anys creades en escoles públiques i amb la subvenció a escoletes privades".
280 euros al mes per alumne
Se subvencionarà les escoles d'educació infantil privades amb 280 euros al mes per alumne, una ajuda que es tramitarà de la mateixa manera que es fa ara el bo infantil.
Soler ha ressaltat que des de l'entrada del govern del Botànic, s'ha passat de 33 escoletes de la Generalitat a 42, s'han creat vora 400 aules de dos anys en els col·legis públics, i s'ha incrementat el bo infantil que reben les famílies que porten els fills als centres privats.
L'avaluació continua
D'altra banda, Soler també s'ha referit a la necessitat d'aprofundir en l'avaluació continua, ja que desapareixen els exàmens de recuperació en l'ensenyament obligatori. Ara, la decisió sobre si un alumne passa o no de curs, "serà una decisió col·legiada del conjunt del professorat i no la suma de les valoracions individuals de cada professor", ha remarcat.
"La decisió sobre si un alumne passa o no de curs, serà una decisió col·legiada del conjunt del professorat i no la suma de les valoracions individuals de cada professor"
Jornada partida o contínua: "No hi ha un model millor que l'altre"
Del debat entre la jornada contínua i la partida que hi ha entre famílies i professorat, el secretari autonòmic d'Educació ha recalcat que "no hi ha cap evidència científica que diga que un model és millor que un altre" i, per tant, "és una decisió de cada centre escolar". El repte de la Conselleria d'Educació, ha dit, és que tant en un model com en un altre "les activitats extraescolars siguen de qualitat".
Més llegit
-
Mor un jove de 29 anys en un taller de Morella en caure-li una part d’un camió
-
Vox designa Ignacio Garriga per a negociar amb el PP el relleu de Mazón
-
La jutgessa de la dana reclama al pàrquing que aporte en tres dies el justificant de Vilaplana
-
Una jove de dèsset anys se suïcida a Torrevieja
-
Mor Manolo Molero, creador de l’emblemàtica llibreria especialitzada en còmic Futurama
-
Un motorista mort i dos persones que anaven en patinet ferides en un accident a València