La situació de la Font de Quart, en estat crític
La sequera perjudica el brollador, que abasteix sis pobles i és vital per a l’agricultura, el consum humà i les marjals
La Font de Quart, ubicada al Camp de Morvedre, és fonamental per a la distribució d’aigua, ja que d'aquest brollador artesià s'abasteixen sis pobles. L'aigua prové dels aqüífers d'Algar i del Salt del Cavall, que arreplega el riu Palància. Normalment ixen 40.000 litres per minut, però aquest divendres la situació era ben diferent. No arribava a 8.000 litres per minut.
Sari Gil, guarda de la Font des de fa quatre anys, ha afirmat que no l’havia vista en les condicions que presentava durant el matí. “La séquia estava seca”, ha afirmat. De fet, del brollador principal, el de l'Ullal del Poble, no ix aigua des de fa quatre mesos. Una situació extrema que ha disparat totes les alarmes entre el veïnat de la vall de Segó, que tem la tornada d'una sequera extrema com l'última, que va ser el 1994.
Aquest paratge és vital, no només per a l'agricultura de la zona i el consum humà en pobles com Almenara, sinó també per a la recàrrega de les marjals pròximes. A més, si no hi ha aigua, es llancen a perdre les séquies i els sistars, que daten d'època musulmana.
Però a banda de la calor extrema i la sequera, també té la culpa la sobreexplotació dels aqüífers. L’ecologista Enric Amer, d'Acció Ecologista-Agró del Camp de Morvedre, ha denunciat que enguany s’extrau més aigua que mai per a tota classe d’usos, fins i tot per a piscines. La situació a la Font seria més extrema i pareguda a la de fa trenta anys si no s'hagueren renovat les comportes, que retenen certa quantitat d’aigua.
Més llegit
-
Detingut un pacient de Psiquiatria acusat de causar l'incendi de La Fe en què ha mort una dona
-
À Punt retransmetrà dimarts 24 de juny la primera correguda de bous en directe des de la Fira d’Alacant
-
Mor una dona en l'incendi de l'Hospital La Fe de València
-
Mor la menor de catorze anys que es va ofegar a la piscina de sa casa a Torrent
-
El govern frena la fusió del BBVA i el Sabadell durant tres anys
-
Manos Limpias denuncia la jutgessa de la dana després d'expulsar-los de la causa
Més vist
-
Informe: Els Deu d'Alaquàs
-
24.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Hermanos Sirvent
-
22.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnica del Mediterráneo
-
24.06.2025 | Qui ha passat hui pel racó d'À Punt?
-
23.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Hermanos Ferrández
-
23.06.2025 | Informatiu nit