El sindicat d'infermeria explica com previndre un augment de casos de grip
Es preveu que augmenten de manera destacada durant l'episodi de fred polar d'aquests dies.
El fred i la grip solen anar de la mà. La taxa de grip a la Comunitat Valenciana continua més baixa que a la resta d'Espanya i a la meitat del que es va registrar l'any passat. Segons la Conselleria de Sanitat, la incidència és de 21 casos per 100.000 habitants, i el virus afecta especialment a persones menors de 14 anys i majors de 60. Per a considerar-se epidèmia, se n'haurien de registrar uns 55 casos per 100.000.
Així i tot, cal tindre especial higiene i precaució per a no caure malalt quan hi ha baixades de temperatures tan brusques com les que es produiran aquests dies. "Encara no estem en el punt àlgid de la grip, però està a punt de produir-se un augment dels casos, com ocorre tots els anys", explica la secretària general del sindicat d'infermeria SATSE CV, Mari Luz Gascó, en Les notícies del matí.
Consells per a no agafar la grip
És important previndre i Gascó apunta consells senzills per a evitar caure malalt:
- Tirar el mocador cada vegada que s'utilitze i no guardar-lo a la butxaca per a tornar-lo a usar després.
- Llavar-se les mans moltes vegades.
- Si hi ha un cas de grip a casa, cal utilitzar mascareta per a no propagar-lo en la família.
- Vacunació del 100% de les persones en grups de risc (majors, malalts crònics).
- No viatjar en transports públics molt carregats de gent.
- No passejar els dies de més fred pel carrer.
A pesar de no estar en el punt àlgid de la grip, els centres de primària i les consultes pediàtriques ja estan saturades. Als hospitals la situació és controlable, però, segons explica Mari Luz Gascó, quan la incidència és alta, falten llits als hospitals i això suposa que es donen altes prematures, s'anul·len parts quirúrgics o s'habiliten llits en llocs on no hauria d'haver persones ingressades. Per això, SATSE proposa que es pose èmfasi en conscienciar la ciutadania de la importància de la prevenció perquè la gent no agafe la grip o perquè el virus afecte el menor nombre de persones possible.
Més llegit
-
Així és el calendari laboral del 2027: tres festius cauen en dissabte i Sant Joan torna a ser laborable
-
Un xiquet patix amputacions de quatre falanges per un petard de la Cremà d'una falla a Torrent
-
La policia investiga la presumpta agressió d'un jove de 17 anys a una dona de 52 amb un bat de beisbol
-
Quatre artistes abandonen la Secció Especial i el gremi alerta de la falta de rendibilitat del sector
-
Cinc valencians en la llista de De la Fuente per als pròxims amistosos
-
La primavera comença amb un cap de setmana de pluges a València i Alacant
Més vist
-
L'emoció de Marta Mercader en la Cremà de la falla municipal infantil
-
19.03.2026 | Atrapa'm si pots
-
FOTOGALERIA | L'Ofrena de Carmen Prades, la fallera major de València, en imatges
-
19.03.2026 | La Cremà | Primera part
-
19.03.2026 | Les notícies del matí | TV | Segona hora
-
19.03.2026 | La Cremà | Segona part