El Sindicat d’Estudiants es manifesta per a posar fi al “masclisme” en les aules
Exigeixen la creació “immediata” d'una assignatura d'educació sexual “inclusiva, avaluable i obligatòria”.
El Sindicat d’Estudiants ha convocat aquest dimecres una vaga general en tots els instituts i universitats d’Espanya per a posar fi al masclisme en les aules. D’aquesta manera exigeixen al govern espanyol “la creació immediata d’una assignatura d’educació sexual inclusiva, avaluable i obligatòria”.
A la Comunitat Valenciana els estudiants s’han manifestat a Castelló, València i Alacant amb el lema “fora el masclisme de les aules”. El Sindicat d’Estudiants reinvindica una assignatura d’educació sexual inclusiva a Primària, Secundària i Batxillerat. A la reivindicació s’ha sumat la Coordinadora Estatal de Pensionistes de València i els Iaioflautes de València.
El col·lectiu estudiant es manifesta davant l'Ajuntament de València / Foto i vídeo Sílvia Aucejo (À Punt NTC)
La secretària general del Sindicat d’Estudiants, Ana García, ha reclamat en declaracions a À Punt Notícies l’eliminació de “totes les pràctiques repressives de les maneres de vestir en els centres educatius que s’apliquen només a les xiques”.
“Ni la nostra roba ni el nostre cos provoquen absolutament res”, ha afirmat García, i ha exigit també “l’expulsió de la carrera docent d’aquells professors que encoratgen la violència contra la dona”.
Per la seua banda, l’afiliada de Lliures i Combatives, Gisela Aguirre, ha declarat que els estudiants s’han reivindicat per l’engegada d’una educació sexual inclusiva en els centres educatius públics i privats “des de l’educació primària fins a les universitats”. S’han manifestat, ha defensat Aguirre, “en contra la cultura de la violació, la transfòbia, i l’homofòbia”. A més, demanen un decret llei que elimine “de manera contundent qualsevol actitud sexista respecte a la manera de vestir de la normativa dels centres”.
Més llegit
-
Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi en el soterrani, extingit pocs minuts després
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal