El sector progressista del CGPJ es reuneix per a valorar una possible dimissió en bloc
L'eixida dels huit vocals d'aquest sector podria arribar a paralitzar l’òrgan per falta de quòrum
El sector progressista del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) celebra aquest divendres una primera reunió per a valorar una possible dimissió en bloc. Aquesta posaria en perill el quòrum que es necessita perquè les decisions de l’òrgan siguen vàlides, amb l'objectiu últim de forçar la renovació de la institució —que fa més de quatre anys que està caducada—, després de la ferida oberta per la renúncia de Concepción Sáez.
Segons fonts de l'òrgan de govern dels jutges, hi ha vocals progressistes disposats a seguir els passos de Sáez si és una decisió conjunta. Així, consideren que un degoteig de dimissions suposaria deixar el Consell en poder del bloc conservador, mentre que una eixida dels huit vocals progressistes arriscaria el quòrum i, per tant, podria paralitzar el CGPJ, espentant a PSOE i PP a pactar una renovació.
No obstant això, algunes veus subratllen que es tracta solament de contactes interns per a escoltar l'opinió de tots els membres del bloc progressista. "No hi ha res definitiu", afirmen. De fet, és una primera reunió, ja que hi ha vocals que no hi podran assistir, per la qual cosa s'espera que el dilluns se celebre una nova trobada, així com les que siguen necessàries en dies posteriors per a arribar al ple ordinari previst per al 30 de març amb una posició clara.
En qualsevol cas, el moviment tectònic es produiria després que el CGPJ haguera finalitzat la designació dels membres judicials de les juntes electorals provincials de cara als comicis del 28 de maig.
Actualment, el CGPJ està format per díhuit vocals, huit progressistes i deu conservadors, dos menys dels que hauria de tindre. I és que, durant els quatre anys d'interinitat del Consell, el vocal Rafael Fernández Valverde es va jubilar i Victoria Cinto va morir. Als seus casos se suma la dimissió de Carlos Lesmes el passat 9 d'octubre per a forçar un acord polític de renovació, el qual segueix sense arribar.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València