Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

Sanitat recomana usar mascareta davant l'augment de contagis per covid

Darias ha fet una crida a la prudència i ha ressaltat que l’increment de la incidència es deu als nous subllinatges d’ómicron

La mascareta és obligatòria en centres sanitaris i socio-sanitaris i al transport públic

La ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha instat a mantindre les mesures de protecció enfront de la covid, entre elles l'ús de mascaretes, davant l'augment dels contagis i l'ocupació hospitalària, i ha insistit en la necessitat de posar-se la dosi de reforç de la vacuna, especialment els menors de 50 anys.

Darias s'ha expressat així en la seua visita a l'Hospital Marqués de Valdecilla, on també ha sigut preguntada pel començament de l'administració de la dosi de reforç a majors de 80 anys, prevista per a la tardor, encara que Catalunya ha proposat que s'avance la campanya per l'augment dels casos.

La responsable de Sanitat ha fet una crida a la prudència i a la utilització de les mesures de protecció, recordant que "en aquest temps hem aprés a mantindre el virus a ratlla", mentre ressaltava que l'increment de la incidència es deu als nous subllinatges d’ómicron que han aparegut, BA.4 i BA.5.

"Sabem per altres països, com Portugal, que estem davant subllinatges d’ómicron que tenen una major transmissibilitat, però una menor gravetat amb relació a etapes anteriors", ha detallat.

Sobre l'inici de la vacunació a majors de 80 anys i qui viu en residències, ha explicat que serà la Ponència de Vacunes, que es reuneix periòdicament, la que prenga la decisió. Aquest òrgan també decidirà respecte a l'arribada de vacunes adaptades a les noves variants, que han d’ajudar a tindre "una millor disposició per a fer front al virus".

Vacuna espanyola a la tardor

El president càntabre, Miguel Ángel Revilla, que l’ha acompanyada en la visita, li ha preguntat per la vacuna espanyola contra la covid, i Darias li ha respost que "segueix el seu curs".

"Tenim totes les expectatives posades en la vacuna espanyola, d’Hipra, per a poder també comptar amb ella aquesta tardor", ha explicat.

També et pot interessar