Sanitat espera que dins de poc acaben les mascaretes en el transport
La ministra Carolina Darias insisteix que la retirada serà "prompte" si es manté l'estabilitat del sistema sanitari
El conseller de Sanitat Universal, Miguel Mínguez, confia que l'evolució epidemiològica del coronavirus permetrà eliminar "en breu" l'obligatorietat de l'ús de mascaretes en el transport públic.
"Passarem a ser usuaris responsables", ha declarat, encara que ha posat l'accent que sempre s'acatarà la decisió que prenga sobre aquest tema la ponència d'alertes del Ministeri de Sanitat.
Mínguez ha recordat que aquest grup d'experts epidemiològics internacionals avalua els factors de risc "que venen de fora", que actualment se centren en els viatgers procedents de la Xina i en les subvariants del virus presents als Estats Units o el Regne Unit.
A partir d'ací, els especialistes decidiran si mantindre les mascaretes "obligatòriament", ha recalcat, o "si passem a l'ús responsable en el transport públic".
També la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha assegurat respecte a l'eliminació de les mascaretes en transports públics que "seguiran el full de ruta traçat".
La ministra ha destacat l'"estabilitat" del sistema sanitari encara que "cal veure com evoluciona la situació de la Xina". Però insisteix que la retirada serà "prompte" si es manté aquesta estabilitat.
Més llegit
-
L'interior de València i Alacant, en avís groc per tempestes que poden descarregar amb força
-
Quatre morts i sis ferits en un accident de trànsit a l’N-340 a Benicàssim
-
Un camió accidentat provoca un incendi forestal al Forcall i intensifiquen els treballs per a sufocar-lo
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
València encén els XII Gay Games amb una inauguració multitudinària davant de 13.500 persones
-
L'equip valencià d'Algemesí ja treballa a Veneçuela en la recerca de supervivents